Foto: Velija Hasanbegović

U Beogradskom dramskom pozorištu odavno nije primijećena takva gužva, interesovanje publike i traženje karte više kao 22. aprila, na gostovanju autorske predstave reditelja Harisa Pašovića, u produkciji Narodnog pozorišta Sarajevo, u kojoj filmsku ikonu Marlenu Dietrich, koja je odbila da podrži nacističku propagandu Hitlera, igra Mirjana Karanović.

Pored Mirjane, u predstavi su igrali Mona Muratović, Elmir Krivalić i Enes Salković.

„Marlene Dietrich: pet tačaka optužnice“ podigla je na noge prepuno gledalište BDP-a, koje je višeminutnim, frenetičnim ovacijama i uzvicima bravo ispratila njenu glumačku i autorsku ekipu. Oduševljenje i aplauzi s pravom su pripali i dizajnerkama kostima Irmi Saje i Vanji Ciraj, scenografima Ladi Maglajlić i Vedadu Orahovacu, kompozitoru Dini Šukalu, dizajneru videa Dini Hujiću, dizajneru svijetla Branislavu Milinkoviću.

„Marlene Dietrich je bila više od filmske zvijezde – bila je mit. Jedna veoma neobična žena, veoma posebna, koja je u svom životu uvijek pravila nekonvencionalne izbore, često rizikujući reakciju svoje okoline – bilo privatne, profesionalne ili reakciju u svojoj domovini. Ja sam napisao dramu o jednom imaginarnom suđenju Marleni Dietrich, u kojem je optužena zbog svog životnog stila; svojih neortodoksnih stavova o braku i porodici; svoje nezavisne prirode; svog erotizma i svog učešća u američkoj vojsci tokom drugog svjetskog rata. U drami, troje mladih tužilaca, jedna žena i dva muškarca, optužuju Marlenu da nije bila dovoljno patriota, da nije bila dobra majka, da je imala izvanbračne veze, i da je izdala svoju zemlju. To su ozbiljne optužbe i oni navode primjere iz njenog života koji potkrepljuju, po njihovom mišljenju, tu optužnicu. Marlene Dietrich odgovara i iz njenih odgovora vidimo koliko je život složen i koliko je pogrešno mjeriti ljude stereotipima i redukovati ih površnim procjenama. Vidimo jedan kompleksan život i jednu pametnu ženu čiji se moral ne mjeri brojem ljubavnika, nego njenim ljudskim postupcima i njenom ljudskom supstancom.

Marlena je bila pravedna žena; nije trpjela glupost; bila je romantična i veliki, veliki borac za mir. Živjela je dugo, do svoje 91. godine. Često je zvala svjetske političare telefonom i razgovarala s njima. Mislim da je pokušavala da utiče na njihove politike, bila je jako sretna kada joj je francuski predsjednik Fransoa Miteran najavio da će pasti Berlinski zid. Mislim da bi i danas koristila svoju slavu i utjecaj da doprinese miru i pravdi. Ona je bila prva osoba koja je javno progovorila njemački u Izraelu, jer to je bilo zabranjeno. Ali, izraelska publika ju je toliko voljela da su gledaoci tražili tokom koncerta da pjeva na njemačkom čuvenu pjesmu Lili Marlen. A ona je bila pripremila i jednu pjesmu na hebrejskom“, kazao je Haris Pašović, autor i režiser predstave.

“Marlene Dietrich: pet tačaka optužnice” autora i režisera Harisa Pašovića rađena je u koprodukciji Narodnog pozorišta Sarajevo, Mittelfesta Cividale u saradnji sa BNP Zenica.