Piše: Tamara Zablocki

U Studiju Elosso, zeničkom kutku u kojem se naporima vlasnice, produkt dizajnerice Ene Begičević-Čeliković, susreću reprezentativni radovi domaćih produkt dizajnerica i dizajnera i obrtnica i obrtnika, primijetile smo prekrasne čajnike, tanjiriće i šolje za čaj čijom smo estetikom oduševljene te smo odlučile bolje upoznati brend Porcelanija. Iza Porcelanije stoji bračni par iz Zenice, a njihove kolekcije odlikuje unikatnost svakog komada posuđa.

Riječ je o brendu posvećenom ručnom oslikavanju posuđa od porcelana, keramike i stakla. Porcelaniju su prije par godina pokrenuli Emira i Hasan H. Emira je zadužena za oslikavanje, dok je Emir posvećen tehničkom dijelu posla, nabavci materijala, vođenju finansija i razgovorima s kupcima. U poslu im pomaže i prijatelj i kolega Almedin R. koji doprinosi vođenjem društvenih mreža te, kako kažu, svojim radom zaokružuje priču o Porcelaniji.

„Ideja o nastanku Porcelanije je zapravo potekla od mog muža. Naime, dugo vremena smo razmatrali na koji način bih mogla iskoristiti slikarske talente koje imam, ali da to bude nešto što će biti korisno i što će se lijepo pozicionirati na tržištu. Jednog dana, moj muž je došao s idejom oslikavanja posuđa i tako je nastao jedan mali svijet u kojem stvaramo umjetnost na posuđu“, priča nam Emira.

U svom radu se drže prije svega principa unikatnosti. „Ono što je bilo važno jeste da svi naši motivi budu originalni i drugačiji. Kod nas niti jedan komad posuđa nije isti i ne postoje dva identična motiva. Posuđe oslikavamo ručno bez korištenja šablona, a najveću inspiraciju pronalazimo u prirodi što se da primijetiti iz priloženih radova“, dodaje ona. Radionica Porcelanije zato je uvijek, od samih početaka djelovanja, puna cvijeća, da inspiracije ne bi ponestalo.

Pored motiva nadahnutih prirodom, na šoljama, tanjirićima i čajnicima Porcelanije svoje mjesto pronalaze i apstraktniji oblici i geometrijski motivi poput linija i tačkica. Šolje sa zlatnom ručkom i motivom crnih tufnica tako su kupcima Porcelanije jedan od omiljenih komada posuđa već od trenutka kad je nastala prva takva šolja, prije dvije godine. „Poseban je po svojoj prefinjenosti, otmjenosti i eleganciji“, slažu se iz Porcelanije.

No, ono što nam je naročito privuklo pažnju bilo je kreativno korištenje oblika i boja koje poznajemo s tradicionalnog bosanskog ćilima. Emira navodi da izbor motiva rado prepuštaju i željama kupca. „Rado ispunjavamo želje kupaca i uvijek se potrudimo da njihovu zamisao prenesemo na omiljeni im komad posuđa. Svakoj narudžbi se posebno posvetimo i pazimo da svaki detalj bude maksimalno precizan, što iziskuje dosta vremena. Ali, naši kupci to razumiju i strpljivi su u čekanju svog proizvoda“, ističe Emira.

Porcelanija proizvode je moguće naručiti i online, ali mi vam preporučujemo odlazak u šarmantni Studio Elosso, gdje ćete osim upoznavanja s Porcelanijom uživo moći pogledati i proizvode drugih bh. kreativki i kreativaca, među kojima su i Ivy Q, Emotiv, Tekne, Werkstatt, Waga Wood, Gazzda, Studio 59, Vitrina.