Završen je 12. Street Arts Festival Mostar koji je i ove godine iznjedrio niz vrijednih suradnji, susreta te u konačnici niz umjetničkih djela koja su poklonjena Mostaru i svim njegovim građanima.
Priča započeta prije 12 godina, putem umjetnosti i aktivizma, vraća život na ulice i svojim kulturnim doprinosima kreira platformu koja grad čini gradom, približavajući umjetnost svakodnevici.
Osam dana umjetnosti
Ovogodišnji festival ponudio je osam dana posebnog iskustva i inspiracije ugostivši umjetnike iz BiH, Makedonije, Srbije, Hrvatske, Poljske, Njemačke, Italije, Španjolske, Francuske, Portugala, Sjedinjenih Američkih Država i Brazila koji su neumorno stvarali svoje radove na različitim lokacijama. Međutim, i ove godine je u fokusu festivala bila Šantićeva ulica čija se galerija na otvorenom sve više nadopunjava, a tragovi festivala mogu se vidjeti i u drugim mostarskim naseljima i istaknutim građevinama.
“Šantićeva ulica je zasigurno najveća urbana galerija pod otvorenim nebom u regiji i ona će ostati naše središte”, kažu organizatori.
Glavni moto Street Arts Festivala Mostar je da, kroz ideju solidarnosti i s ciljem unapređenja urbane kulture u Mostaru i BiH, kreira umjetnost dostupnu svima.
Iz godine u godinu, cijela priča raste u svakom pogledu te fascinira lokalno stanovništvo, turiste i širu javnost. Tako je bilo i ove godine s naglaskom na murale, instalacije, zanimljive off programe i najveći do sada, Graffiti Jam na zidu zatvora, u čijoj je izradi sudjelovalo dvanaest autora.
Specijalna gošća festivala Martha Cooper, poznata novinarka i fotografkinja, učinila je ovaj festival još posebnijim dokumentirajući umjetničke procese, što je umjetnicima bilo posebno važno, s obzirom na to da se radi o pionirki underground i urbanog pokreta.
Također, s njom je stigla i protagonistkinja graffiti scene New Yorka, Lady Aiko, koja je ostavila iza sebe preko dvadeset svojih poznatih “Bunny stencila”.
Intervencija na Staklenoj banci
Mostar koji se još uvijek nosi s problemom poslijeratnih ruševina je, iz perspektive umjetnika, vrlo izazovna i neobična destinacija, te su se neki od njih odvažili ostaviti svoju refleksiju na zgradama kao što je “Staklena banka”, napuštena građevina u središtu grada.
“Uspješna realizacija apstraktne intervencije na Staklenoj banci, umjetničkog kolektiva Klub 7, dala nam je još više motivacije za bavljenje ovakvim prostorima. Još jedna od lokacija koja je bila u fokusu festivala je napuštena Univerzitetska biblioteka, gdje je umjetnica NeSpoon utkala novu dimenziju i energiju svojom instalacijom koja spaja tradiciju, autentično kulturno naslijeđe i modernu umjetnost”, navode organizatori.
Pored toga, u pojedinim naseljima nastale su i manje intervencije s duhovitim rješenjima.
“Ovaj festival je bio neka vrsta naše prekretnice jer smo uz jako otežane uvjete uspjeli realizirati sve naše ideje i planove te opravdati 12 godina svog postojanja. Zahvaljujemo svima koji su nam bili potpora, a pogotovo Fondaciji Telemach, Kvinna till Kvinna, Gradu Mostaru, Europskoj uniji, veleposlanstvima SAD-a, Njemačke, Italije, Španjolske i Brazila, kao i Francuskom institutu, OSCE-u, Fondaciji Slipičević”, saopćili su organizatori.