U Bosanskom narodnom pozorištu Zenica, u okviru 27. izdanja Međunarodne kulturne manifestacije Zeničko proljeće, 12. aprila 2024. godine, s početkom u 19.00 sati, biće upriličeno otvorenje izložbe fotografija Mladena Pikulića pod nazivom Waterland – priča o Holandiji.

Izložbu će otvoriti Senadin Musabegović, prof. dr historije umjetnosti.

Mladen Pikulić; Foto: Dženat Dreković

Možda je od svih umjetnosti fotografija najvarljivija. Čak i kad naučimo silna pravila o svjetlu i sjeni, ekspoziciji, najpovoljnijem dnevnom satu kad se prave najbolje fotografije i čitav niz drugih čuda, opet nešto fali, taj jedan mali korak da se turistička ili porodična fotografija približi umjetničkoj. Da bi se to postiglo, treba fotografiju živjeti, a ponajviše razviti refleks fotografa koji tamo gdje obični smrtnici vide sivilo i dosadu krajolika, ti posebni ljudi vide priliku za umjetničku kreaciju. Tu posvećenost i taj refleks ima Mladen Pikulić.

Kako se postaje Mladen Pikulić? Ima formula i za to. Pričitati bezbroj knjiga, neumorno proučavati pojave i ljude oko sebe, okviru svog objektiva posvetiti pojedinca nesvjesno izdvojenog iz gomile i ukrasti mu taj ključni trenutak njegova života koji jednom sabijenom sekundom svjedoči čitav život, čitavu jednu životnu i društvenu situaciju kao svjedočanstvo trenutka, a ponajviše kao svjedoka vremena.

Kad pogledate fotografije Mladena Pikulića, vi i nesvjesno postajete učesnici u tom umjetničkom doživljaju ne mogavši se othrvati potrebi da na osnovu te jedne jedine slike, tog zaleđenog kadra koji se naoko otcijepio od stvarnosti, zamišljate vlastitu priču kojoj je fotografija bila tek okidač mašti gledaoca gdje onaj usamljeni kadar s fotografije oživljava u stotine različitih boja, već prema osobnosti gledaoca, njegovoj senzibilnosti i potrebi da vlastiti život oplemeni i uresi.

Mladen PIkulić znalački manipulira simbolima i koristi ih da pošalje poruku koju danas najčešće zamagljuju suvišnim dodacima i hrpom bespotrebnog sadržaja. Radi se o fotografu čiji se opus sastoji od najmanje dva metoda rada: prvi, gdje pažljivo i sistematski priprema uslove da bi zamišljena fotografija ispala što profesionalnije, a drugi je onaj refleksni, s početka ovog prikaza, kada se instinktom grabežljivca hvata uočena prilika i pravi fotografija čija potencija nije u tehničkoj savršenosti, nego u simbolici koju taj sabijeni životni trenutak nosi i time snažno nameće svoj univerzalni značaj.

Sad kad znate kako se postaje vrhunski fotograf, preostaje samo da pogledate izložbu fotografija Mladena Pikulića Waterland gdje nam priča o borbi Nizozemaca za životni prostor u kojoj se čovjek kreće u magičnom trokutu vode, zemlje i vjetra i nastoji osvojiti vlastiti životni prostor snagom odlučnosti, volje i nesalomlijvog karaktera, kazao je Zijad Imamović, najavljujući izložbu fotografija Waterland – priča o Holandiji, koja će biti upriličena u okviru manifestacije Zeničko proljeće.