Knjiga „Igraću uvek“ autorice Irene Kalafatović Krešić, psihologinje i baletske kritičarke iz Beograda, promovirana je 11. juna u bašti Muzeja književnosti i pozorišne umjetnosti BiH.
Promocija je održana u okviru Trećih dana savremenog plesa, koji se pod sloganom „Ujedinjeni kroz ples“ održavaju od 9. do 12. juna 2025. godine u Sarajevu, u organizaciji Udruženja za afirmaciju baletne umjetnosti i savremenog plesa „Živimo balet“ iz Sarajeva, zajedno s Institutom za umetničku igru iz Beograda.
Kako je napisala recenzentica knjige, psihologinja Bojana Škorc, knjiga Irene Kalafatović Krešić predstavlja originalan i zanimljiv prodor u polje psihologije umjetnosti, a posebno psihologije baleta.
„Sklona Jungovom djelu, nudi nove uvide u slojeve značenja romantičarskog baleta ‘Žizela’ iz perspektive dubinskog, nesvjesnog i ženskog. Tu je i intrigantno pitanje tijela plesačice, koje se posmatra i izražava kroz konkretan fizički, tjelesni, misaoni, estetski i apstraktni nivo. Vjerujem da se ovim djelom otvaraju važna i intrigantna pitanja koja će naići na prihvatanje kod čitalačke publike, popuniti prazninu u ovoj oblasti i podstaći čitatelje na unutrašnji rast“, navodi Škorc.
Osim autorice, knjigu su u Sarajevu predstavili Tamara Ljubičić, prvakinja baleta Narodnog pozorišta Sarajevo, Aleksandar Ilić, koreograf i bivši igrač, te jedan od osnivača Instituta za umetničku igru Beograd, i Nataša Hajdarević iz Udruženja za afirmaciju baletne umjetnosti i savremenog plesa „Živimo balet“ iz Sarajeva – također bivša balerina, a sada producentica baletskih predstava i projekata koji uključuju i savremeni ples.
Autorica Kalafatović Krešić kazala je da je oduvijek znala da želi biti balerina, ali ju je povreda leđa spriječila da ostvari san, te se silom prilika okrenula psihologiji.
„No, ljubav prema baletu ostala je zauvijek u meni, što su prepoznali i urednici kulture u medijima, te su me pozvali da se bavim baletnom kritikom, što sam rado prihvatila i radim to i danas“, kazala je Kalafatović Krešić.
Ilić, i sam bivši igrač, ističe da je Irena bila sinonim za kritičarku koja je izuzetno oštra na jeziku, ali tačna s informacijama.
„Kada Irena ukaže na neke nepravilnosti, greške ili pogrešan odabir uloga, ona bi to uspjela poetski jako lijepo upakovati, tako da u isto vrijeme dobijete važnu poruku o tome šta treba da se popravi“, kazao je Ilić.
Prvakinja baleta Narodnog pozorišta Sarajevo Tamara Ljubičić govorila je o svom doživljaju baleta „Žizela“, ulozi koju je prvi put igrala 2015. godine.
„To je zaista poseban balet i meni najdraža uloga, jer u njoj zaista imam priliku da uživam. To je uloga kojoj se mora pristupiti cijelim bićem i nudi cijeli spektar mogućnosti pristupa izvođenju“, kazala je Ljubičić.