Ako pratite medije u našoj zemlji ali i šire, u julu vas sigurno nije zaobišla vijest da je slavna Beyoncé u spotu za naslovnu pjesmu soundtracka remakea animiranog filma „Kralj lavova“ nosila nakit koji nastaje u sarajevskoj radionici nakita Werkstatt. Bio je to zasigurno vrhunac uspjeha u četvorogodišnjem postojanju brenda koji su osnovale akademske grafičarke Ajla Šarić i Lejla Nuhić, premda je on među ljubiteljicama minimalističkog i industrijskog dizajna nakita odavno pronašao svoje istaknuto mjesto.

Fotograf: Mario Klein

Organizator: Zlatan Džumhur

Šminka: Renata Ponjević

Modeli: Nejra Nuhić i Edina Kovačević

Priča o Werkstattu, što na njemačkom i doslovno znači radionica, počela je na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu, gdje su Ajla i Lejla studirale grafiku u klasi jednog od najvažnijih grafičara s naših prostora, Dževada Hoze, a pod uticajem grafike i zahvaljujući grafičkim pločama počele su stvarati nakit kakav danas poznajemo pod ovim imenom. „Oduvijek su nas zanimale razne umjetničke forme, ali najviše grafika, izučavanje grafičkih tehnika i skulptura. Nakon završene Akademije duži niz godina smo radile kao grafičke dizajnerice. Grafike smo štampale u slobodno vrijeme, a istovremeno maštale kako ćemo se jednog dana time i primarno baviti. Tako smo godinama opremale studio i čekale taj trenutak. Kako smo radile sa grafičkim pločama, Ajla je došla na ideju da ih izreže i od njih napravi prve naušnice. Tek osam godina nakon toga odlučile smo da pored grafika zajedno dizajniramo i pravimo nakit“, prisjetile su se na početku našeg razgovora.

Odluka se vrlo brzo pokazala dobrom, te su već u narednih godinu dana obje ostavile svoje prethodne poslove i posvetile se isključivo Werkstattu. Dobar glas o njihovom nakitu od cinka i mesinga pronosio se brzo zahvaljujući društvenim mrežama i sajmovima rukotvorina, na kojima se Werkstatt isticao izgledom za koji su njegove autorice inspiraciju crpile iz svojih grafika, igranja teksturom, bojom, linijom, flekom. U tome što počiva na važnoj umjetničkoj tehnici kakva je grafika, smatraju, jeste i tajna uspjeha njihovog nakita. „Smatramo da je naš nakit drugačiji, jer na svakom komadu možete uočiti mini grafiku na kojoj dominiraju kontrastni efekti izrađeni u bakropisu, akvatinti, rezervažu, što spada u duboku štampu pri izradi same grafike.“

Iako su od osnivanja brenda do danas prošle samo četiri godine, Werkstatt je daleko dogurao, te se danas može naći u Sarajevu, Banjoj Luci, Bihaću, Hrvatskoj, Srbiji i Crnoj Gori, a njegove ambasadorice su i brojne javne ličnosti iz Bosne i Hercegovine ali i čitavog prostora bivše Jugoslavije, poput Amre Silajdžić, Erne Saljević, Sarah Čerkez, Lejle Filipović, Franke Batelić, Severine, Ivane Španović, Senidah, Aide Alilović i drugih. Jedinstvena Aida Alilović se mnogo puta našla i u ulozi modela u Werkstattovim editorijalima, dodatno naglašavajući posebnost ovih komada nakita. Zanimljivo je, međutim, da je nakit Werkstatt zaživio među ženama najrazličitijih profila, a Ajla i Lejla vjeruju da je za to zaslužna mogućnost njegovog kombinovanja s različitim odjevnim stilovima. „Apstraktni crteži u kombinaciji sa sjajem cinka i mesinga ostavljaju elegantan ali i moderan dojam, što se može uklopiti u najrazličitije stilove današnjice. Svakako nam je puno pomogla i podrška influenserica koje su prepoznale i podržale naš rad od samog početka, na čemu smo im jako zahvalne.“

Naše sagovornice ističu da svaki svoj radni dan nastoje učiniti što produktivnijim, a stvaranje nakita počinje od procjene obima posla i raspodjele zadataka. Nastanak svakog pojedinačnog komada nakita zadatak je za sebe, kažu. „Jako je teško procijeniti koliko je vremena potrebno kako bi se napravio jedan komad nakita, jer svaki zahtijeva više faza izrade.“ Osvrćemo se i na to kako nam se svima čini da je Werkstatt nakit tu, među nama, dugi niz godina, odvajkada takoreći, jer je suvereno zavladao javnim prostorom i ličnim kolekcijama nakita nebrojenih žena. „Zbog svih poslovnih avantura i velikog zalaganja za izgradnju brenda, i nama se čini kao da je mnogo više godina prošlo. Uzbudljivo je bilo promatrati kako se zainteresovanost za naš rad širila od uskog kruga prijatelja do ljudi diljem svijeta“, ističu Ajla i Lejla, a upitane na šta su u svom dosadašnjem radu najponosnije, odgovaraju: „Na činjenicu da je najveća svjetska zvijezda današnjice, Beyonce, prepoznala naš rad.“