Ako za svoj ormar birate isključivo majice s pričom i karakterom, onda vam je brend Ruby Red poznat već od svog nastanka, kad se predstavljao na sarajevskim art marketima. No nikad nije kasno upoznati se s malom radionicom koju je pokrenula grafička dizajnerica Selma Operhal, ponukana maštom i likovnim izrazom svoje nećakinje, te podržati brend originalnih modnih komada pod čijim okriljem danas osim majica nastaju i haljine i torbe.

Selma Operhal je studij produkt dizajna završila na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu, a nakon godina rada u marketinškim agencijama odlučila se na freelancersko djelovanje. Ono ju je dovelo do rada na monografiji o ženama koje su u različitim područjima djelovanja zadužile razvoj Bosne i Hercegovine, Žene BiH. Naša sagovornica kaže da je na ovaj angažman iznimno ponosna jer knjigu smatra velikim doprinosom bosanskohercegovačkoj kulturi. Šta god radila, kako kaže, trudi se da ostane vjerna sebi. „U svom radu držim se dosljednosti, jednostavnosti, i trudim se da se najprije meni sviđa ono što napravim, a onda i klijentima. Tako je i sa Ruby Red, pravim ono što bih i sama nosila.“

Priča o brendu Ruby Red počela je prije tri godine. „Ideja o nastanku brenda Ruby Red došla je sasvim slučajno. Moja nećakinja Ruby nacrtala je interesantan crtež dvije žabe, a ja sam pomislila kako bih voljela imati majicu upravo s tim crtežom. Nakon što sam tu ideju prenijela svojoj sestri, djevojčicinoj mami, ona je odmah predložila da napravimo majice i poklonimo ih rodbini za novogodišnje praznike. Od tada, pa sve do danas, Ruby nas svakodnevno oduševljava i inspiriše, a njene majice, haljine, torbe više ne nosi samo rodbina, već različiti kupci iz Bosne i Hercegovine i cijele regije“, ispričala je Selma za Urban magazin.

Kako je Ruby rasla, tako su se mijenjali i njeni crteži. Mijenjali su se motivi koji su je zanimali, ali i stil. „U jednoj fazi je stalno crtala srca, zvijezde, djevojčice, a sada već voli apstrakciju“, ističe Selma kroz smijeh, navodeći i da se brend u nekoliko godina svog postojanja proširio i na područje izvan djevojčicinih crteža. „Prvobitni koncept je bio da isključivo pravimo majice s motivima koje je nacrtala Ruby, te je većina bila u kombinaciji linijskih crteža na crnoj podlozi. U međuvremenu smo, međutim, osjetile potrebu kupaca da unesemo malo više boje i detalja, tako da sam onda ja napravila i nekoliko šarenijih crteža, koji su također naišli na uspješan odaziv.“

I dok je u počecima postojanja brenda sve išlo spontano, danas postoji uhodani proces rada na odjevnim komadima Ruby Red. „Naš uži tim činimo moja sestra, Ruby i ja, te krojački i print studio s kojima sarađujemo. Nove kolekcije planiramo na vrijeme i pokušavamo pratiti potrebe kupaca. Ruby nam je svakako i dalje glavna kreativna direktorica, a proces izrade pored odabira crteža i dizajna uključuje i smišljanje modela majice, haljine, ruksaka, te izradu, šivanje, štampanje, pakovanje proizvoda, a potom i promociju. Svi naši modeli se izrađuju u Sarajevu, tako da je ovo sto posto domaći brend iako je Ruby pola Bosanka, a pola Francuskinja (smijeh).“

Ruby Red svoj uspjeh na tržištu može zahvaliti jednostavnom a prijemčivom dizajnu, koji potvrđuje da je ljepota u detalju, ali i udobnosti odjevnih komada koje je moguće nositi u baš svakoj prilici. „Ljude je kod našeg brenda vjerovatno ‘kupilo’ to što žele imati nešto drugačije i unikatno, a što je ujedno praktično, udobno i napravljeno od prirodnih materijala. Ruby Red odjevni komadi se izrađuju u ograničenim količinama i rijetko ponavljamo crteže, što znači da kad jednom kupite Ruby Red proizvod, možete biti sigurni da na ulicama nećete viđati puno istih majica, haljina ili torbi“, ističe Selma.

Naša sagovornica smatra da su ljudi u Bosni i Hercegovini zainteresovani za male brendove kakav je Ruby Red, te da je zanimanje za proizvode – odjevne komade, nakit, torbe, modne dodatke, tkane detalje za dom – koji se u ograničenim količinama mogu naći u concept prodavnicama i za koje možete saznati ime i prezime autorice ili autora sve veće. „Puno je sjajnih, kreativnih domaćih brendova i mislim da ljudi prepoznaju kvalitetu i originalnost, te rado kupuju domaće proizvode, a sigurno da postoji i svijest da kupovinom domaćih proizvoda malih brendova doprinose jačanju bosanskohercegovačkog dizajna.“