Arhitektica Adna Ahmedić-Kadić i akademska grafičarka Alisa Čaber, početkom godine, osnovale su Muchness, modni brend koji u jedinstvenim odjevnim predmetima spaja ono najbolje iz arhitekture, grafike i mode. najčešće ahromatski komadi otjelovljuju želju kreatorica da dekonstruišu odjeću kakvu poznajemo, nudeći komade koji će se moći kombinovati u svim prilikama, a nova kolekcija koja se može pronaći u sarajevskoj koncept radnji Kutcha svjedoči da u toj želji i uspijevaju.

Fotografija: Ana Lukenda
Model: Alisa Čajić Drmać
Make up: Vesna Husić

Dekonstrukcija u ovom slučaju znači nedovršenu, razdvojenu, transparentnu odjeću, izokrenutu konstrukciju, te naše modele karakteriše manipulacija strukture površine, nepravilnih oblika koji iskrivljuju i dislociraju elemente odjevnog komada. Potcrtavajući zajedničke pojmove arhitekture i mode, kao što su struktura, oblik, tkanina, konstrukcija i izrada, uspostavljamo vezu s arhitekturom oko konstrukcije eksperimentisanjem dizajnom odjeće koristeći nepodudarajuće tkanine, oduzimanjem ili premještanjem određenog dijela odjevnog komada i tako stvaranjem nove konstrukcije i mogućnosti nošenja“, pojašnjavaju svoj pristup radu Ahmedić-Kadić i Čaber.

Svoj pogled na modu najprije su u rano proljeće ove godine demonstrirale kolekcijom suknji temeljenom na svijetu bajki i magije, a spoj najrazličitijih materijala i boja rezultirao je upečatljivim, lepršavim suknjama s predimenzioniranim pojasevima ukrašenim mašnama. Želja im je, kako ističu, bila da se odmaknu od predvidivog, a to su postigle poigravajući se najrazličitijim materijalima, spajajući grubost i nježnost, težinu i lakoću, te su za zimske suknje koristile vuneni štof kombinujući ga sa svilom i čipkom, a za ljetne pamuk, puplin i til. „Uz korištenje različitih materijala i tekstura, stvorile smo voluminozne, dramatične, multifunkcionalne suknje.“

Ljetnu kolekciju Muchness zatim su obilježile prozračne bluze i kardigani s remenima na čijim su krojevima kreatorke pokazale inovativnost u pristupu različitim geometrijskim formama, a osim prepoznatljivih ahromatskih tonova u ovoj kolekciji su korišteni materijali s uzorkom širokih linija i tačkica. Tačkasti uzorak ističu kao važnu intervenciju u svijetu mode, pa tako i na njihovim odjevnim komadima. „Korištenjem materijala na tačkice željele smo naglasiti estetiku odjevnog predmeta. Tačkasti uzorak na tkanini nije postojao sve do sredine 19. stoljeća jer se nije mogao proizvesti bez strojeva, a njegova pojava označila je veliku prekretnicu jer istovremeno izgleda zaigrano i klasično, što je i tajna njegove popularnosti do danas.“

Nova, zimska kolekcija Muchness, koja je svjetlo dana ugledala početkom novembra, prati kreativnu nit dvojca Ahmedić-Kadić i Čaber i puna je snažnih formi i krojeva naglašenih različitim teksturama materijala. „Svaki odjevni komad koji predstavljamo u zimskoj kolekciji – majice, hlače, suknje, bez razlike – karakteriše multifunkcionalni dizajn koji omogućuje da se isti komad nosi u uredu i za večernji izlazak“, ističu, dodajući da su i pri izradi ove kolekcije ostale vjerne svojoj misiji: izazvati reakciju u vremenu u kojem su nam osjetila postala gotovo neosjetljiva na podražaje, a u svijetu zatrpanom brzom modom koju preko noći odbacujemo i pretvaramo u otpad stavljanjem naglaska na ručni rad i inovativnost stvoriti bezvremene odjevne komade koje ćete voljeti godinama.