Rođeni Banjalučanin Armin Osmančević s porodicom je 90-ih izbjegao u Švedsku, a danas je jedno od značajnijih imena na svjetskoj modnoj sceni. Status izbjeglice nije ga spriječio da ostvari svoje snove. Tokom protekle tri decenije živio je na više adresa u različitim zemljama, a kaže da „svaki grad u kojem je živio ili koji je posjetio ima svoju dušu, pa se osjećao kao lokalac u Kuala Lumpuru, Dubaiju, Bodrumu, Stockholmu…

Potraga za perfektnom garderobom

„Ali danas se osjećam poput pastira Santiaga iz knjige Alhemičar Paula Coelha, koji je, u potrazi za blagom diljem svijeta, na kraju shvatio da je najveće blago upravo tamo odakle je krenuo. Svako od nas ima svoj životni put i svoje blago, a moje blago je Bosna“, kaže Osmančević, koji je oazu mira sada pronašao u Sarajevu, gdje je odlučio pokrenuti svoj modni brend za muškarce.

No, interesantno je da moda nije bila Arminov prvi izbor – zapravo ga u suštini nije ni zanimala – dok njegova potraga za perfektnom garderobom traje cijeli život. Odrastao je, kako kaže, „u maminom šnajderaju“. S pet godina crtao je kauboje, Indijance, gusare ili vitezove, a mama bi mu to sašila. Danas on kreira odjeću po uzoru na svjetske klasike, ali svaki komad je ipak unikatan.

„Kao momak crtao bih komade koje nisam imao novca da kupim, ili ih ne bih našao u prodavnicama, pa bih kupio materijal, a moja majka bi mi ih sašila po mjeri. Kroz moj profesionalni život garderoba je uvijek imala ogroman značaj – kao sklonište, kao poruka i kao individualni izraz. Kada sam s porodicom izbjegao u Švedsku 90-ih, veoma brzo sam naučio jezik i počeo raditi u filmskoj industriji kao ‘storyboard’ crtač i scenograf. Deset godina kasnije, odnosno 2005. godine, magistrirao sam dizajn i promijenio karijeru u digitalni marketing. Radeći godinama kao art direktor, a kasnije i kao kreativni direktor – prvo u Švedskoj, zatim u Ujedinjenim Arapskim Emiratima i drugim zemljama širom svijeta – sarađivao sam sa globalnim modnim brendovima i muzičarima poput Beyoncé i Kylie Minogue“, prisjeća se Osmančević.

Spotovi za Merlina i Dubiozu

Posljednjih pet godina imao je privilegiju raditi na online prodaji i garderobi po mjeri u 75-godišnjoj porodičnoj švedskoj firmi, čija je klijentela kraljevska porodica, svi premijeri Švedske u posljednjih trideset godina, vlasnik H&M-a i druge značajne ličnosti.

Za njega svaki klijent ima posebnu čar – svaki projekat doživljava veoma lično i daje sve od sebe, bez obzira o kome se radi.

Bilo je veoma zanimljivo raditi globalne kampanje za H&M, Maison Margielu, Adidas i Stellu McCartney, režirati video spotove za Dinu Merlina i Dubiozu Kolektiv, ali u posljednjih nekoliko godina možda najinteresantnija anegdota je kada mi je, bez najave, u radnju u Stockholmu ušetala kćerka Davida Rockefellera Juniora, Camilla Rockefeller, sa svojim budućim mužem, kojem sam napravio crno odijelo s leptir mašnom i bijeli sako za njihovo vjenčanje. Veoma spontani, ležerni klijenti koji su mogli kupiti odijelo bilo gdje, a izabrali su da to urade kod mene. To me je navelo da pokrenem prvi luksuzni muški brend ovdje u Sarajevu, koji plasiram u cijeli svijet“, pojašnjava Osmančević.

Šivanje po mjeri

Ono što Osmančević nudi jeste šivanje po mjeri, odnosno made to measure, pri čemu koristi osnovnu mustru koju je razvio zajedno s majstorima u Italiji, a zatim vrši prilagođavanja do najsitnijih detalja, u skladu s mjerama i željama klijenta – drugim riječima, dizajnira odjeću zajedno s klijentom.

„Svi detalji se unose u digitalni profil klijenta i šalju direktno u fabrike – u Lacio kada su u pitanju odijela, Napulj za košulje, odnosno Umbriju za džempere. Nakon četiri sedmice komadi stižu ovdje u Sarajevo, gdje ponovo vršim mjerenje i, po potrebi, ažuriram izmjene sa svojim lokalnim šnajderima.

S obzirom na to da sam dizajner po profesiji, mustra mojih komada je vrlo italijanska – u smislu konstrukcije koja djeluje meko i opušteno – dok detalji mogu biti britanski, klasični i strukturirani. Biram reference iz različitih škola kako bih napravio nešto što je tipično naše, bosansko – veoma jako i moćno na površini, ali istovremeno ležerno i prijatno iznutra“, pojašnjava Osmančević.

Samopouzdanje je najprivlačnija stvar

Kroz dugogodišnji rad, učeći od svjetskih majstora, Osmančević je ustanovio da postoji pet osnovnih pravila u svijetu mode – bez obzira na to o kojoj vrsti garderobe je riječ.

„To su: 1. Stil je važniji od mode; 2. Izaberi mali broj kvalitetnih stvari koje se međusobno slažu; 3. Udobnost i odgovarajuća veličina su na prvom mjestu; 4. Zadrži samo ono što voliš i nosiš, a ostalo podijeli ili prodaj; 5. Izgradi svoj lični stil kroz vrijeme, a ne kroz novac. Perfektna garderoba je više od odijevanja i trendova – to je kolekcija koja obuhvata tvoj jedinstveni stil i bez napora se usklađuje s tvojim životom. Lični stil treba da bude odraz mjesta koja si posjetio, ljudi koji su te inspirisali i iskustava koja su te oblikovala; to je najvažnija sporedna stvar u životu – jer se oblačimo svaki dan, a to je način da pokažemo poštovanje prema sebi i društvu u kojem živimo“, poručuje Osmančević.

Piše i knjigu na ovu temu, koju namjerava poklanjati klijentima i poznanicima kao prigodan dar, odnosno džepni podsjetnik da lični stil gradi samopouzdanje – a samopouzdanje je, ustvari, apsolutno najprivlačnija osobina, kako kod muškaraca, tako i kod žena.

Atelje i butik u srcu Sarajeva

Atelje i butik u srcu Sarajeva njegova su buduća institucija stila u ovom regionu – njegov doprinos Sarajevu, gradu heroju koji neizmjerno voli i poštuje.

„Osjećam se privilegovano što mogu biti dio razvoja i ponude ovog grada, posebno jer ne postoji ništa slično ni u Beogradu, niti u Zagrebu. Nadam se da će Štrosmajerova ulica, u kojoj se nalazi moj butik, uskoro zauzeti mjesto koje joj pripada – poput Saint-Germaina u Parizu ili Via Monte Napoleonea u Milanu. Butik otvaram uskoro, uz izuzetno pažljivo isplaniranu i sveobuhvatnu kolekciju pod nazivom ‘Vječni klasici’, koja se može nositi od kancelarije do plaže i kombinovati s gotovo svim što većina muškaraca već posjeduje kod kuće“, zaključuje Osmančević.

On ne prati trendove – on kreira perfektnu garderobu za globalnu klijentelu, komad po komad.