„Opera počinje mnogo prije nego što se zavjesa podigne i završava mnogo nakon što se spusti. Počinje u mojoj mašti, postaje moj život i ostaje dio mog života dugo nakon što napustim opernu kuću.“
Ko je bila Maria Callas?
Maria Callas bila je legendarna operna pjevačica koja je nastupala širom svijeta. Američka sopranistica grčkog porijekla profesionalno je debitirala kao tinejdžerka u Kraljevskoj operi u Atini 1941. godine, ubrzo dobivši prvu veliku ulogu u Tosci. S vremenom je stekla međunarodno priznanje i postala poznata po svojoj karakterističnoj ulozi u Normi i po svom temperamentnom ponašanju. Tokom 1960-ih, kvalitet i učestalost njenih nastupa su opali, nakon čega se posvetila podučavanju. Privatno, Callas je bila poznata po vezi s poslovnim čovjekom Aristotleom Onassisom, što je dovelo do kraja njenog braka. Ova slavna umjetnica provela je posljednje godine daleko od svjetla reflektora, preminuvši 1977. godine u 53. godini života.
Rani život
Maria Callas rođena je u New Yorku 2. decembra 1923. godine, što su potvrdili ljekar koji je prisustvovao porodu i ono za što se vjeruje da je njen rodni list. Kroz godine su se pojavile različite informacije i nesporazumi u vezi s njenim datumom rođenja. Sama Callas, kao i školski zapisi, tvrdili su da je rođena 3. decembra, dok je njena majka tvrdila da je to bilo 4. decembra.
Njeni roditelji bili su Georgios Kalogeropoulos i Evangelia (Litsa) Dimitriadis, oboje grčki imigranti. Maria je bila njihovo treće dijete, nakon starije kćerke i sina koji je preminuo u dobi od tri godine.
Prema biografiji Nicholasa Petsalisa-Diomidisa iz 2001. godine, Maria je rođena kao Sophie Cecilia Kalos, a kasnije je krštena kao Sophia Cecilia Anna Maria. Ovo se podudara s punim imenom koje je navela njena ostavština, iako neki izvori navode Maria Cecilia Sophia Anna Kalogeropoulos. Porodica je prvobitno nosila prezime Kalogeropoulos, ali su ga pojednostavili u Kalos, a zatim u Callas, što je bilo lakše za izgovor na engleskom jeziku.
Maria je počela pohađati časove klavira kada je imala sedam godina, no njena starija sestra Jackie, koju su smatrali lijepom i harizmatičnom, često ju je zasjenjivala. Ipak, mlada Maria je pokazala izuzetnu sklonost pjevanju s dramatičnim izrazom, zbog čega ju je majka poticala da započne vokalnu karijeru.
Godine 1937., dok je bila tinejdžerka, roditelji su joj se razveli, a Maria se s majkom i sestrom preselila nazad u Grčku. U Atini je studirala solo pjevanje kod operske pjevačice Elvire de Hidalgo na prestižnom Atinskom konzervatoriju.
Kao studentica, Callas je debitirala na sceni 1939. godine u školskoj produkciji opere Cavalleria Rusticana. Konzervatorij ju je pohvalio za njenu blistavu izvedbu u ulozi Santuzze.
Operna karijera
Godine 1941., dok je još bila tinejdžerka, Callas je profesionalno debitirala u Kraljevskoj operi u Atini s manjom ulogom u opereti Boccaccio Franza von Suppéa. Kasnije te godine, preuzela je svoju prvu veliku ulogu kao Tosca u istoimenoj operi Giacoma Puccinija.
Tokom Drugog svjetskog rata, Callas se suočavala s poteškoćama u pronalaženju uloga. Sredinom 1940-ih preselila se u New York kako bi provela vrijeme s ocem i pronašla posao, no naišla je na brojne odbijenice. Nakon selidbe u Veronu, Italija, debitirala je na talijanskoj opernoj sceni u avgustu 1947. izvedbom opere La Gioconda na Areni u Veroni.
Tokom narednih nekoliko godina, Callas je nastupala u Veroni i Firenci, dobijajući pohvale kritike. Proširila je svoj repertoar na druge talijanske gradove i nastupala u Buenos Airesu, Mexico Cityju i Londonu. Njen glas je oduševljavao publiku, iako je s porastom slave Callas stekla reputaciju temperamentne i zahtjevne dive, zbog čega je dobila nadimak „Tigrica“. O kritikama publike govorila je: „Negodovanje iz publike dio je scene. To je rizik bitke. Opera je bojno polje i to se mora prihvatiti.“
Njen američki debi dogodio se 1954. u izvedbi Norme u Lirskoj operi u Chicagu. Predstava je bila trijumf i postala je njena prepoznatljiva uloga. Nastavila je raditi s Lirskom operom i sljedeće godine izvela tri predstave u ulozi Cio-Cio-San u Madame Butterfly. Njeni uspješni nastupi doveli su do dodatne izvedbe.
Godine 1956., Callas je konačno dobila priliku da pjeva u Metropolitan Operi u New Yorku. Međutim, 1958. direktor Rudolf Bing ju je otpustio nakon nesuglasica oko uloga koje je bila spremna prihvatiti.
Tokom 1960-ih, Callasin glas je počeo opadati u kvalitetu, a njeni nastupi su postali sve rjeđi zbog čestih otkazivanja. Formalno se povukla s pozornice početkom 1960-ih, no kratko se vratila na scenu sredinom decenije, izvedbom Tosce 19. marta 1965. u Metropolitan Operi. Publika je ovacijama dočekala njen povratak, koji je također dobio pohvale kritike.
Njena posljednja operna izvedba bila je još jedna produkcija Tosce u Covent Gardenu u Londonu 5. jula 1965. godine.
Privatni život
Tokom svoje karijere, Maria Callas bila je jednako poznata po svom privatnom životu kao i po umjetničkim uspjesima. Bila je u braku s talijanskim industrijalcem Giovannijem Battistom Meneghinijem, koji je također bio njen menadžer. Par se vjenčao 1949. godine, no brak je završio 1959. godine kada se Callas zaljubila u grčkog brodovlasnika Aristotlea Onassisa.
Njena veza s Onassisom bila je intenzivna i često problematična. Uprkos njihovoj dugogodišnjoj vezi, Onassis ju je napustio kako bi se 1968. godine oženio Jacqueline Kennedy, udovicom američkog predsjednika Johna Kennedyja. Callas se nakon toga povukla iz javnog života, iako su ona i Onassis ostali u kontaktu sve do njegove smrti 1975. godine.

Maria Callas i Aristotle Onassis