Foto: Adnan Lingo/Lingographer

Thylacine je umjetničko ime Williama Rezéa, neustrašivog eksperimentalnog francuskog producenta koji pomjera granice u muzičkoj industriji mješavinom progresivnog zvuka i eterične elektronike.

“Posljednji tasmanijski vuk” je 9. marta u 20:45 tiho ušao na tehnički ulaz Narodnog Pozorišta u Sarajevu. Do posljednjeg mjesta ispunjeno pozorište je s neizvjesnošću čekalo da na scenu izađu on i njegov pijanista i dugogodišnji prijatelj, Bravin Karunanithy. Majstor svjetla i dizajner vizualnog iskustva, Favreau Jean-Antoine, nije bio vidljiv publici tokom nastupa, ali svjetlosna priča koju je kreirao te noći dugo će se pamtiti. Upravo tako, Thylacine je donio revoluciju na muzičku scenu u BiH, dovodeći prvi put elektronsku muziku u prostor Narodnog pozorišta.

Ovo nije bio samo događaj; to je pobuna protiv svakodnevice, noć u kojoj su se odvažni zvuci Thylacinea stopili s esencijom Klabika Ethosa, stvarajući nezaboravnu anomaliju električno-stimuliranih senzacija.

Thylacine izdvaja ne samo njegov muzički talenat, već i nekonvencionalan pristup stvaranju muzike. Godine 2015. ukrcao se u legendarni ruski trans-sibirski voz, komponujući i snimajući svoj prvi album dok je bio na putu od Moskve do Vladivostoka. Transsiberian je inspiraciju uhvatio iz razgovora drugih putnika, buke mašina i najava željezničke stanice.

Dva dana pred sarajevski nastup i balkansku premijeru, Thylacine je predstavio svoj album Thylacine, 79 Musicians; rasprodao nastupe dva dana zaredom u Areni uz obalu Senne i priredio nezaboravno iskustvo za 13.000 ljudi. Sarajevski nastup je svojevrsno zaključio prvi kvartal dešavanja u glavnom gradu Bosne i Hercegovine i 40. godišnjicu obilježavanja ZOI ’84, prenoseći pažnju na ljetne igre u Parizu 2024. U saradnji s Francuskom ambasadom, Francuskim kulturnim institutom i Olimpijskim muzejom Sarajevo, Klabika je uspješno realizovala ovaj veoma zahtjevan događaj.

U 21.05 sati, s izlaskom Thylacinea na scenu, svi oni koje je energija privukla u Narodno pozorište uronili su u noć u kojoj je jedini imperativ bio očekivati nesvakidašnje. Po prvi put na Balkanu, vazduh  je vibrirao u ritmu francuskog elektronskog jazz maestra, Thylacinea, pretvarajući noć u simfoniju bezrezervnog istraživanja i sirove, hipnotičke energije. Posebno iskustvo je predstavljala i raznolika slika publike: od mladih ravera do iskusnih diplomata, svi su bili znatiželjni.

Samo 12 sati ranije, tim Klabika kolektiva ušao je u objekat i pripremio scenu za ono što slijedi. Njih 11 je predano stvaralo iskustvo koje su 352 posjetitelja ponijela sa sobom nakon ove nezaboravne noći u Narodnom pozorištu u Sarajevu.

“Theatre Electrified” nije bio samo događaj; to je manifest hrabrog i novog, noć u kojoj su se Thylacineovi odvažni ritmovi spojili s pionirskim etosom KLABIKE, noseći odiseju zvuka, svjetlosti i sirovih emocija. Bilo je to iskustvo koje je razbilo očekivanja ustaljenog, noć u kojoj su granice između umjetnika i publike, muzike i električne energije, bile u potpunosti zamagljene.

Ovih 90 minuta vizionarske ideje, svakom posjetiocu ostavilo je razglednicu epopeje u kojoj je svaka nota pobuna, svaka melodija revolucija. Thylacine je svojom karizmom odveo nastup u nepoznato, pozivajući publiku da zaboravi pravila i da se na mjestu gdje je uspostavljena norma mirnog sjedenja i posmatranja, prepuste privlačnosti nekonvencionalnog i posljednjih deset minuta provedu na nogama.

Uzdah noći pripao je trenutku kada je majstor svjetla preuzeo ambijentalnu rasvjetu pozorišta i uvrstio je u vizualni repertoar, skrećući pažnju sa scene i preuzimajući totalnu kontrolu percepcije.

“Theatre Electrified”, alhemija digitalnog i analognog, svima prisutnima priuštio je susret s neobičnim i intrigantnim, avangardnu proslavu koja nadilazi žanrove i očekivanja.