HELL ENERGY je nedavno predstavio svoj najnoviji proizvod koji je u potpunosti kreiran uz pomoć umjetne inteligencije, odnosno A.I. O tom poduhvatu, te o budućnosti industrije u intervjuu govori Tomas Grosch, direktor za razvoj i strategiju u kompaniji HELL ENERGY.
Kada govorimo o primjeni umjetne inteligencije u širem sektoru hrane i pića do sada je to bilo ili na polju analize podataka, kako bi se saznalo šta potrošači danas traže, ili na polju efikasnije proizvodnje. U kompaniji HELL ENERGY otišli ste korak dalje i primijenili umjetnu inteligenciju pri kreiranju recepta za proizvod. Zašto?
HELL je uvijek bio na čelu inovacija jer volimo ići stazama kojima niko prije nas nije prošao. Primjena umjetne inteligencije je područje koje otvara mnoštvo mogućnosti i koje se tek počinje otkrivati. Razvoj proizvoda u osnovi je rezultat višemjesečnog rada mnogih stručnjaka, zaključaka i planiranja na temelju podataka dobijenih istraživanjem, eksperimentima, testiranjem i razvojem. S druge strane, A.I. može iskoristiti i obraditi nevjerojatno veliku količinu informacija i znanja koji se nalaze na internetu, te otkriti veze brzinom koja je ljudima gotovo neshvatljiva. Također, umjetna inteligencija ima i sveobuhvatno znanje kada je riječ o energetskim napicima, uključujući njihove sastojke, prodajne rezultate, zdravstvena istraživanja, preporuke, povratne informacije potrošača, te čak može uključiti najnovije trendove i informacije u svoje analize. U HELL-u smo prihvatili znanje ovog posebnog entiteta koji ima bolji uvid u tržište energetskih napitaka i preferencije potrošača od nas, a sve je to rezultat mogućnosti pristupa svim svjetskim bazama podataka, zakonodavstvu, novinskim člancima i komentarima na društvenim mrežama ikada objavljenim u roku od nekoliko sekundi, što nije lako shvatiti, a kamoli obraditi naknadno. Kao kompanija s vrlo progresivnim pristupom, nije nas uznemirila spoznaja kakva sve znanja A.I. posjeduje, zapravo smo to svesrdno prihvatili. Vjerujemo da upotreba A.I. tehnologija može otvoriti ogromne horizonte u prehrambenoj industriji.
S obzirom na to da se ukus i preferencije razlikuju od osobe do osobe, koji su to parametri kojima ste se vodili u namjeri da stvorite novi proizvod?
Ukratko da se izrazim htjeli smo stvoriti najsavršeniji mogući energetski napitak za sve nas. To je moralo podrazumijevati sastav koji je u skladu s važećim zakonima na našim tržištima, a koji najbolje odgovara općem ukusu potrošača na više od 60 tržišta gdje HELL ENERGY izvozi svoje proizvode i čija je ambalaža najprivlačnija ciljnoj skupini, odnosno potencijalnim potrošačima energetskih napitaka.
Smatrate li da je ovo trend budućnosti za hranu i piće, te da li mislite da će potreba za ljudskim faktorom izumrijeti?
Neminovno je da se svijet mijenja i umjetna inteligencija postaje sve prisutnija u našoj svakodnevici. Mijenja se i tržište rada, pa recimo neki poslovi dugoročno nestaju, ali s druge strane otvaraju se i novi. Dobar primjer je koncept brzog inženjeringa koji nije ništa drugo nego vještina koja se može naučiti i znanje o tome kako dati bolje i tačnije upute umjetnoj inteligenciji kako bi bio brz i učinkovit. Za kompaniju HELL inovacije su uvijek bile važne, a širenje upotrebe A.I. tehnologija vidimo kao veliku priliku u industriji.
Konkretno u vezi s temom razvoja proizvoda, postoje koraci u kojima se mora analizirati ogromna količina podataka kako bi se stvorio uistinu nov i jedinstven proizvod. Tu nam A.I. pomaže tako što ubrzava ovu analizu, međutim trebamo shvatiti da ne postoji zamjena za ljudsku kreativnost i intelektualnu dodanu vrijednost.
Kakvi su vaši planovi u kompaniji? Da li planirate kreirati i razvijati druge proizvode na isti način?
Vidimo da ljudska kreativnost i A.I. mogu napraviti čuda, pri tome ono što mi nastojima jeste nastaviti kombinirati to dvoje, kako u razvoju proizvoda tako i u drugim područjima bilo da se radi o grafičkom dizajnu ili finansijama. Ako želite napraviti paralelu, možda je najbolji način za usporedbu procesa koji se sada odvija sama pojava računara jer je A.I. revolucionarna u načinu na koji nam pomaže u obavljanju posla čineći ga bržim i učinkovitijim. A.I je od velike pomoći nama u kompaniji, te nastojimo koristiti prednosti A.I. i na drugim poljima gdje god je to moguće.
Možete li nam otkriti čime se trenutno bavi vaš odjel za istraživanje i razvoj?
Ono što vam mogu otkriti jeste da u bliskoj budućnosti pripremamo veliko lansiranje koje je u procesu razvoja već nekoliko mjeseci. Sa tim ćemo ući u potpuno novu kategoriju proizvoda i nema sumnje da je pred nama zadatak koji je vrlo uzbudljiv i izazovan. Uživamo u svakom trenutku rada, budući da smo posljednji put u portfoliju limenki izašli sa novitetom prije 4 godine. Radujemo se što ćemo konačno imati novi proizvod u našim rukama i znatiželjni smo vidjeti kako će ga potrošači dočekati!