Skoro 60 godina, Porsche 911 je bio guran do ekstrema, kako na trkačkoj stazi, tako i na otvorenom putu. Sada se piše novo poglavlje; testira se jedinstveni par eksperimentalnih 911 sportskih automobila tamo gdje nema puteva, gdje je zrak rijedak, temperatura daleko ispod nule i gdje čak ni biljni svijet ne može preživjeti.

Tim, predvođen trkačem u trkama izdržljivosti i avanturistom Romainom Dumasom, krenuo je u istraživanje granica modela 911 i odlučio se za jedno od najzahtjevnijih mjesta na zemlji za početak avanture – na strmim padinama Ojos del Salada u Čileu, najvišeg vulkana na svijetu.

Prvi test tima i automobila je obavljen. Baš zbog toga, Porsche 911 je postao jedno od rijetkih vozila, bilo koje vrste, koje je ikada dostiglo tako ekstremnu visinu.

Istražujući do čak 6.007 metara (19.708 stopa), model 911, sa Romain Dumasom za volanom, savladao je razbacane gradijente, kao i ledena polja koja su testirala sposobnosti kako automobila tako i tima od na temperaturama od 30 stepeni Celzijusa ispod nule i sa polovinom raspoloživog kiseonika u vazduhu u poređenju sa nivoom mora. Neprohodni zidovi sezonskog snijega i leda visoko u blizini vrha su poslužili kao gornje granice testiranja, što je pružilo intrigantan pogled na ono za šta su automobili sposobni u pravim uslovima. Za sada, testiranje je završeno – i tim je oduševljen iskustvom.

„Ovo je bio istinski nezaboravan i poseban trenutak na mjestu koje je istovremeno i lijepo i brutalno – pretpostavljam da su jedine mašine, bilo gdje na svijetu, koje su danas na većoj visni od nas bile letjelice! Za tim i automobil bilo je važno učiti i auto je od samog početka pokazao čvrstinu i okretnost. Bili smo strogi prema sebi i zaista smo odabrali izazovan prvi test, a ipak automobil se osjećao kao kod kuće“, izjavio je Romain Dumas, vozač modela 911 i vođa tima. „Imamo ogromno poštovanje prema onima koji su išli na još veću visinu. Toliko leda i snijega niko nije vidio do vrha vulkana, ali ipak smo se popeli preko 6.000 metara visine do tačke gdje su nas zidovi leda i snijega spriječili da idemo dalje. Zaista smo ponosni na ono za šta su automobil i ekipa bili sposobni učiniti za ovaj prvi put – nadamo se da ćemo u budućnosti moći računati na još mnogo avantura.“

Dr Frank-Steffen Walliser, potpredsjednik odjela za cjelokupnu arhitekturu i karakteristike vozila u Porsche AG, za projekat je zadužio svog glavnog inženjera za Porsche 911, Michaela Röslera.

Bilo je čarobno izraditi model 911 kakav svijet još nije vidio – to je omogućio mali tim inženjerskih entuzijasta. Model 911 je već dokazan na stazi i, naravno, na cesti. Ovim projektom fokus prebacujemo na mjesta gdje nema puteva“, rekao je Rösler, direktor za kompletnu liniju vozila Model 911. „Testiranje naših teorija znači pronalaženje najoštrijih mogućih okruženja kako bismo vidjeli da li su ispravne – i na najvišem vulkanu na svijetu, uspjeli smo.“

U jezgri svakog automobila nalazi se 911 (Tip 992) Carrera 4S opremljen fabričkim motorom sa šest cilindara i turbo punjenjem koji razvija 443 KS u standardnim uslovima i originalnim ručnim mjenjačem sa sedam brzina. Sam 911 se pokazao kao odlična osnova, kroz mješavinu robusne, ali lagane konstrukcije šasije, kratkog međuosovinskog rastojanja, velike snage i sposobnosti da se dobro nosi sa ekstremno velikim visinama. Od ove početne tačke, inženjeri u Porscheovoj istraživačkoj i razvojnoj bazi u Weissachu, u blizini Stuttgarta, su blisko sarađivali sa Romainom Dumasom iz motorsporta, a zatim su dozvolili da se njihova kombinovana kreativnost rasplamsa dok su radili na pripremi za specifične planinske uslove.

Ta dva automobila su prvo bila opremljena kavezima, sjedištima od karbonskih vlakana i pojasevima kako bi se zadovoljili sigurnosni zahtjevi takvog projekta. Zatim su dodate portalne osovine kako bi se povećao razmak od tla (sada 350 mm). Novi, niži stepeni prijenosa omogućavaju precizne, lagane unose zraka pri malim brzinama i dobro funkcionišu sa velikim, nanovo postavljenim off-road gumama. Osim toga, automobili su opremljeni posebnom laganom, ali izuzetno čvrstom zaštitom podvozja od aramidnih vlakana koja omogućava klizanje preko stijena.

Dodat je uređaj pod nazivom Porsche Warp-Connecter. Originalno dizajniran za primjenu u motosportu, on stvara mehaničku vezu između sva četiri točka kako bi se omogućilo konstantno opterećenje točkova čak i kada šasija trpi ekstremnu artikulaciju – doprinoseći maksimalnoj vuči. Korištene su ručne, preklopne blokade diferencijala zajedno sa naprednim steer-by-wire (elektronski kontrolisano upravljanje) sistemom. Na kraju je dodato vitlo na prednjem dijelu automobila zajedno sa revidiranom karoserijom kako bi se omogućio razmak za terenske točkove i gume širine 310 mm. Sistem za hlađenje je također trebalo pomaći prema gore kako bi se automobilu omogućilo da se uhvati u koštac sa ekstremnijim terenskim dionicama bez straha od oštećenja. Kao završna obrada, karoserija je završena u dvije prepoznatljive boje – jedna sa istom Porsche Motorsport šemom boja koja krasi 963 LMDh trkački automobil i druga tematska livreja inspirisana modelom 911, koju je dizajnirao tim zadužen za stil u Weissachu.

„Prije više od 30 godina, tim Porscheovih inženjera ugradio je pogon na četiri točka u model 911 kako bi otkrio „šta ako?”– i ponosan sam što je ta prirodna znatiželja i nagon inženjera da istraže granice, testiraju nove ideje i prije svega da inspirišu, i dalje živa i zdrava,” rekao je Walliser. „Projekti poput ovog su od vitalnog značaja za to ko smo zapravo mi, u Porscheu. Dok su započinjali svoje putovanje, tim je doslovno za svoj cilj postavio nebo. Ovo je prva od, nadam se, mnogih avantura.“