Galenika je već 78 godina posvećena ljudima i njihovom zdravlju. Zašto ovaj brend znači povjerenje i kvalitet, fokus na budućnost i razvoj, dalja internacionalizacija poslovanja, važnost prevencije kroz korporativne inicijative i partnerstva – samo su neke od tema koje se provlače kroz razgovor s Ricardom Vian Marquesom, generalnim direktorom ove farmaceutske kompanije.

U posljednjih nekoliko godina Galenika bilježi značajan rast. Šta doprinosi usponu kojem svjedočimo?

Iako je 2022. bila izazovna godina usljed turbulencija na globalnom tržištu, sa ponosom mogu da kažem da je Galenika na tržištu Bosne i Hercegovine lansirala 13 novih proizvoda, i 66 na ostalim tržištima na kojima poslujemo u regionu (Srbija, Sjeverna Makedonija, Crna Gora i Albanija). To jasno pokazuje snagu našeg 78 godina dugog naslijeđa, ali i orijentaciju ka budućnosti i razvoju, gdje smo u svakom trenutku posvećeni ljudima i zdravlju. Uspjehu i rastu doprinose kontinuirane investicije, modernizacija kao i posvećenost tima koji dijeli zajedničku viziju za budućnost Galenike.

Proširenje portfolija modernim proizvodima visokog kvaliteta, pokazuje inovativnost i preduslov je za rast kompanije. Na taj način Galenika korisnicima uvijek obezbjeđuje relevantne i najkvalitetnije proizvode, usklađene sa njihovim savremenim potrebama.

Poslujemo na 17 međunarodnih tržišta uključujući zemlje EU i ta međunarodna ekspanzija jasno dokazuje najviše standarde kvaliteta koje primjenjujemo, ali i povjerenje i relevantnost. Sa zadovoljstvom mogu da kažem da je Galenika dokazala svoju sposobnost da se takmiči na globalnom nivou svojom stručnošću i kvalitetom u farmaceutskoj industriji.

Galenika je dio brazilske NC Grupe. Kako to utječe na poslovanje Galenike?

Galenika jeste dio brazilske NC Grupe, koja je među najvećim konglomeratima u Brazilu. Grupacija zapošljava preko 10.000 ljudi, dok 50 posto zaposlenih radi u farmaceutskoj industriji. Naime, Galenikina sestrinska kompanija – EMS, koja je također dio NC grupe, farmaceutska je kompanija broj jedan u Brazilu i jedna od najvećih u cijeloj Latinskoj Americi. EMS izvozi na 55 tržišta i ima 4 proizvodna pogona u Brazilu, a posjeduje i istraživačku laboratoriju MonteResearch u Italiji.

Galenika ima stratešku saradnju sa EMS-om, što u značajnoj mjeri osnažuje kompaniju i njeno poslovanje u Srbiji, regiji i inostranstvu. Dat ću vam primjer: 2022. godine Galenikina služba za istraživanje i razvoj je u strateškom partnerstvu sa EMS-om uspješno realizovala transfer tehnologije pet proizvoda iz najnovije generacije generičkih lijekova. I tu se ne zaustavljamo. U 2023. godini već smo započeli implementaciju transfera tehnologije za dodatnih 5 proizvoda iz novije generacije generičkih lijekova. Galenika predstavlja najveću brazilsku investiciju u Srbiji. Ponosni smo i što predstavljamo takvog farmaceutskog giganta kao što je EMS, ali i na sopstvenu tradiciju i brend Galenika koji predstavlja kvalitet proizvoda i povjerenje potrošača.

Šta smatrate prioritetima Galenike u 2023. godini?

Tri su prioriteta: Ljudi, zdravlje i održivo poslovanje. Fokusirani smo na ljude i proširenje našeg portfolija, kao i kontinualnu isporuku potrebnih količina visokokvalitetnih proizvoda. Zvuči jednostavno, ali u ovim globalnim uslovima to može biti izazovno i zahtijeva velike napore, zajedno sa stručnošću i posvećenošću.

Fokusirani smo na zdravlje, kao i na temu prevencije kroz podizanje svijesti i korporativne inicijative i partnerstva. U 2022. godini, pokazali smo kontinuitet i u podršci u organizovanju 25 stručnih medicinskih događaja, za oko 350 zdravstvenih radnika iz Bosne i Hercegovine. Ponosni smo što smo kroz razne društveno odgovorne projekte prisutni u cijeloj regiji. Kada govorimo konkretno o BiH, već nekoliko godina unazad smo dio Orea Art Marketa te kroz učešće na istom posvećeni smo pružanju pomoći udruženju Srce za djecu, odnosno djeci oboljeloj od raka. 2022. godine Galenika je dala svoj doprinos i humanitarnom događaju Race for the cure, a tu je i saradnja sa Udruženjem “Moja zvjezdica” ,koje se bavi pružanjem pomoći djeci sa poteškoćama u razvoju i njihovim roditeljima i cjelokupnim porodicama.

U poslovnom smislu, ciljamo na dvocifreni rast, dalju internacionalizaciju poslovanja i digitalizaciju zasnovanu na relevantnim poslovnim podacima prikupljenim sa tržišta, inovacijama i poslovnoj agilnosti.

Kao kompanija sa dugom poslovnom tradicijom, čiji glavni cilj uključuje odgovorno poslovanje, i u finansijskom i u socijalnom aspektu, Galenika uspješno sprovodi mjere zaštite životne sredine i postiže ciljeve koji su u skladu sa strogim zahtjevima standarda ISO 14001:2015. Galenika proizvodi više, ali sa optimizovanom potrošnjom i uz manje prirodnih resursa: Tokom 2022. godine smanjili smo generisanje otpada za čak 38 posto u odnosu na 2021. godinu, dok je emisija CO2 smanjena za 25 posto. Namjera nam je da preventivnim aktivnostima održimo najviši nivo zaštite životne sredine.

Naši zaposleni, partneri, ljekari, farmaceuti i potrošači vjeruju Galenici jer prepoznaju da je društvena odgovornost utkana u sve aspekte našeg rada: počev od zdravlja i bezbjednosti naših zaposlenih, preko najviših standarda kvaliteta u proizvodnji, partnerstava i podrške medicinskim i farmaceutskim profesionalcima, kao i kroz zaštitu životne sredine.

Koliko su, prema Vašem mišljenju, važne inovacije u poređenju sa svakodnevnim poslovanjem?

Vremena se mijenjaju i promjene su munjevite. Svakodnevno poslovanje doživljava promjene bukvalno iz dana u dan. Inovacije su neophodne i vođene su podacima sa tržišta, dubinskim poznavanjem svakog tržišta, analitikom i stručnošću, te kreativnošću tima. Svaka naša inovativna inicijativa, bez obzira na sektor ili oblast poslovanja, ima jednu zajedničku stvar, a to je posvećenost ljudima i vjernost zdravlju.

Posvećenost Galenikinog tima poslovnim procesima i inovacijama je jasna ilustracija odlučnih koraka kompanije da jača brend Galenike koji znači povjerenje i kvalitet, a prije svega usmjerenost kompanije na zdraviju i bolju budućnost.