MSC Cruises, suvremeni brend Odjela krstarenja MSC Grupe, pokrenuo je novu globalnu kampanju pod nazivom „Otkrijte budućnost krstarenja“ koja će biti predstavljena u više od 30 zemalja uz sveobuhvatnu marketinšku kampanju koja će uključivati TV, vanjsko oglašavanje, tiskane i digitalne medije te društvene mreže. MSC Cruises će uz pomoć nove kampanje pokazati kako je održivost u srcu svakodnevnih aktivnosti kompanije kao i dugoročne strategije rasta.

Koncept brenda postavlja pitanje kako izgleda budućnost krstarenja. Ovo pitanje je lajtmotiv čitave kampanje. Odvažan i osebujan kreativni koncept temelji se na predanosti MSC Cruisesa prema budućnosti krstarenja predstavljajući ekološke performanse flote uz prikaze života na brodu na topao, šarmantan i privlačan način. Od održivih tehnologija koje su integrirane na brodove ove kompanije, jedinstvenih predstava i zabave do inovativnih gastronomskih koncepata, MSC Cruises pomiče granice doživljaja na moru.

TV spot je snimljen na prvom brodu MSC Cruisesa s pogonom na LNG i ekološki najnaprednijem brodu do sad, MSC World Europa, koji se floti pridružio krajem prošle godine. Fokusirajući se na jedinstvene tehnologije zaštite okoliša i rješenja ovog novog broda, kampanja također pokazuje širu i dugoročnu predanost održivosti i napredak flote ovog brenda koju čini 21 brod kao i čitavog Odjela za krstarenja MSC Grupe. To je također prva kampanja u industriji koja je izravno usmjerena na predanost brenda održivosti stavljajući ju u središte angažmana s gostima, putničkim agencijama i drugim dionicima iz šireg društva.

Predvođenje industrije prema održivim krstarenjima

S više od 300 godina pomorske baštine, obiteljska MSC Grupa i Odjel za krstarenja već dugo imaju poseban odnos s našim plavim planetom, a predanost zaštiti i očuvanju mora utkana je u same temelje. „Krstarenja su jedna od najboljih opcija za odmor koja se danas nudi potrošačima, a mnogi gosti ne znaju da također ima i važne aspekte održivosti. Već smo dugo usredotočeni na održive i ekološki odgovorne poslovne prakse te na zaštitu gostiju, zaposlenika i zajednica u kojima djelujemo. Danas više nego ikad brendovi poput MSC Cruisesa prepoznaju vitalnu važnost okoliša, zdravog i održivog planeta i zato mislimo da je za nas važno da preuzmemo vodeću ulogu i obveze prema održivosti učinimo ključnim elementom naših razgovora s klijentima i cjelokupnim društvom. Održivost u MSC Cruisesu utkana je u srž brenda i način na koji poslujemo“, rekao je Pierfrancesco Vago, izvršni predsjednik Odjela za krstarenja MSC Grupe.

To se odražava i u MSC Cruises-ovom Akcijskom planu održivosti koji je definirao šest ključnih tokova rada u cjelokupnom poslovanju: prijelaz na neto nultu emisiju, pažljivo korištenje resursa, podrška ljudima, ulaganje u održivi turizam, izgradnja zelenijih terminala i održiva nabava. Radnjama unutar plana su pridruženi i mjerljivi ciljevi.

„Već više godina značajno ulažemo u rješenja i tehnologije koje kontinuirano i progresivno smanjuju naš ekološki otisak. Od 2017. do 2023. godine smo uložili više od 8 milijardi eura u moderniju i učinkovitu flotu kojoj je pridruženo 10 novih brodova, svaki ekološki napredniji od prethodnog. Nova kampanja je za MSC Cruises ključan alat kojim ćemo objasniti gostima i drugim partnerima kako se naša predanost održivosti ogleda na brodovima i diljem našeg poslovanja te je centar svega što radimo“, dodao je Pierfrancesco Vago. Dosadašnji napori Odjela za krstarenja su pridonijeli smanjenju intenziteta ugljika za 35% od 2008. godine, stavljajući kompaniju u dobru poziciju za ispunjenje IMO-vog cilja o smanjenju intenziteta ugljika od 40% do 2030. godine.

Ambiciozan plan za postizanje neto nultih operacija do 2050.

Odjel za krstarenja MSC Grupe je predan postizanju svog dugoročnog cilja – operacija kružnih putovanja s nultim utjecajem do 2050. godine te je dobro napredovao na tom putu. „Već smo gotovo eliminirali emisije poput SOx i NOx iz našeg poslovanja, a sada smo usredotočeni na smanjenje emisije ugljika uz korištenje LNG-a. To je gorivo s najnižom emisijom ugljika dostupno u količini koja nam je potrebna. Već imamo jedan brod pogonjen ovim gorivom, dodatna dva su u izgradnji, a za treći je planirana ugradnja nove tehnologije za minimiziranje istjecanja metana u okoliš te shodno tome dodatno smanjenje emisije stakleničkih plinova pri korištenju LNG-a“, rekla je Linden Coppell, potpredsjednica za Održivost i ESG u kompaniji. „To je prvi korak našeg putovanja koji uključuje prijelaz na LNG u kratkoročnom razdoblju, niskougljična goriva u srednjem roku i goriva s neto nultim udjelom ugljika uključujući sintetički i bio LNG te sintetički i bio metanol u dugoročnom razdoblju. Budući da niskougljična goriva još nisu dostupna u značajnijim količinama pomažemo ubrzati njihov razvoj i količine kroz ulaganja u sve naprednije brodove i povezane tehnologije zaštite okoliša. Sa svakim novim izgrađenim brodom MSC Cruises uvodi i testira nova tehnička rješenja koja mogu koristiti ova goriva, a tako pružaju potrebno ohrabrenje dobavljačima goriva i vladama odgovornim za opskrbu pokazujući da smo spremni i trebamo goriva s niskim i nultim udjelom ugljika“, dodaje Linden Coppell.

Isporučen u 10. mjesecu 2022. godine, MSC World Europa je prvi brod MSC Cruisesa pogonjen LNG-om. U usporedbi sa standardnim brodskim gorivima, LNG gotovo eliminira emisije onečišćivača zraka uključujući sumporne okside i sitne čestice, značajno smanjuje emisiju dušikovih oksida i već postiže smanjenje emisije CO2 do 25%. LNG učinkovito utire put za primjenu goriva s niskim ili neto nultim udjelom ugljika kao što je bio i sintetički LNG te u konačnici zeleni vodik, a omogućuje i razvoj inovativnih tehnologija kao što su gorive ćelije. Ovim brodom Odjel za krstarenja MSC Grupe testira tehnologiju gorivih ćelija sa čvrstim oksidom koja nudi potencijal za smanjenje emisije stakleničkih plinova u usporedbi s konvencionalnim motorima s unutarnjim izgaranjem. Odjel za krstarenja namjerava dodatno unaprijediti ovu tehnologiju na budućim novogradnjama i povećati upotrebu gorivih ćelija.

Drugi brod MSC Cruisesa s pogonom na LNG, MSC Euribia, će biti isporučen u 6. mjesecu 2023. godina, a treći, MSC World America, je trenutno u izgradnji te će se pridružiti floti 2025. godine.

Stalni napredak u nizu područja

MSC Cruises poduzima važne korake kako bi smanjio svoje potrebe za energijom uključujući digitalizaciju, optimizaciju ruta i uvođenje širokog spektra tehnologija za uštedu energije.

„Neprestano optimiziramo korištenje energije na brodu kroz specifična i inovativna rješenja uključujući inteligentne sustave ventilacije i napredne klimatizacijske sustave s petljama za povrat energije, a koji omogućuju učinkovitu distribuciju topline i hladnoće. Naši brodovi prikupljaju i šalju tisuće različitih skupova podataka stručnim timovima na obali. Ovi podaci se koriste za bolje razumijevanje načina na koji brodovi rade te za kontinuirano optimiziranje korištenja energije i poboljšanje učinkovitosti u svim područjima poslovanja,“ kaže Linden Coppell.

Na novim brodovima se nalazi energetski učinkovita LED rasvjeta dok se sustav grijanja, ventilacije i klimatizacije sam prilagođava vremenskim uvjetima i broju putnika na brodu. Dodatno, hidrodinamička izvedba je optimizirana promjenama lopatica brodskih vijaka i mjerama smanjenja otpora. Trupovi brodova su premazani posebnim bojama koje usporavaju rast morskih organizama čime se smanjuje otpor i poboljšava energetska učinkovitost.

Svi novi brodovi koji su se floti pridružili od 2017. godine su opremljeni tehnologijom za napajanje električnom energijom s kopna što s naknadnom ugradnjom na starije brodove čini 65% ukupnog kapaciteta flote krajem 2022. godine. Ova tehnologija će biti naknadno uvedena na dodatne brodove kako će infrastruktura za ovu tehnologiju biti dostupnija u većem broju luka njihovih itinerera. MSC Cruises je predan korištenju električne energije s obale gdje god je to moguće.

Na većini brodova flote su ugrađeni hibridni sustavi za čišćenje ispušnih plinova (EGCS) koji smanjuju emisiju sumpornih oksida (SOx) za 98%. Na najnovijim brodovima su ugrađeni sustavi selektivne katalitičke redukcije (SCRS) koji smanjuju emisiju dušikovih oksida (NOx) do 90%. Dodatno, svi brodovi pogonjeni LNG-om imaju emisiju NOx na istoj razini koja se postiže kroz SCR što predstavlja još jednu značajnu prednost LNG-a u odnosu na tradicionalno fosilno brodsko gorivo.

Brodski časnici za usklađivanje s mjerama zaštite okoliša rukovode timom zaduženim za gospodarenje otpadom koji je odgovoran za prikupljanje, odvajanje i sigurno skladištenje otpada i materijala koji se mogu reciklirati uključujući plastiku, papir i karton, staklo, aluminij i druge metalne otpatke. Materijali koji se odlažu na brodu se sabijaju, odvajaju ili spaljuju, a odvojeni i preostali materijal se pažljivo isporučuje u lučke prihvatne objekte radi recikliranja ili odlaganja. Uz angažman sa svojim dobavljačima, MSC Cruises je značajno smanjio otpad koji čini ambalaža kroz inovativniji dizajn ambalaže.

Ušteda vode i neovisnost o vodi su također ključna područja fokusa. Brodovi MSC Cruisesa su opremljeni modernim postrojenjima za proizvodnju vode. Gotovo sva voda koja se koristi na brodu je iz vlastite proizvodnje s učinkovitim sustavima reverzne osmoze i/ili isparavanja koji proizvode pitku vodu iz morske vode. Svaki brod ima kapacitet proizvodnje preko 3 milijuna litara vode dnevno.

Najnoviji brodovi MSC Cruisesa su opremljeni naprednim sustavima za obradu otpadnih voda koji omogućuju pročišćavanje otpadnih voda na brodu po višim standardima od mnogih postrojenja za pročišćavanje otpadnih voda na kopnu.

Kompanija je u potpunosti usklađena s Međunarodnom konvencijom o nadzoru i upravljanju brodskim balastnim vodama i talozima. Brodovi su opremljeni odobrenim i certificiranim sustavima za obradu balastnih voda. Sva balastna voda se filtrira i tretira UV zračenjem prije nego što se ispusti u more kako bi se osiguralo da ne sadrži štetne vodene organizme i patogene.

Zaštita bioraznolikosti i promicanje održivog turizma

Brodovi MSC Cruisesa su dizajnirani i izgrađeni s ciljem minimiziranja utjecaja na morski život. To se odražava primjerice u tehnologijama koje omogućuju smanjenje podvodne buke. Osim toga, MSC Cruises je pristao podržati napore za očuvanje ugrožene populacije ulješura u istočnom dijelu Sredozemnog mora. To radi preusmjeravanjem brodova u ovom području zapadno i južno od Peloponeza te jugozapadno od Krete. Izmjena ruta između 4. i 10. mjeseca, kada brodovi plove ovom regijom, pomaže doprinijeti preživljavanju ovih ugroženih kitova. MSC Cruises je također naglasio svoju predanost održivom razvoju svojih aktivnosti na Mediteranu potpisujući Povelju o održivom krstarenju na „Blue Maritime Summitu“ u Marseilleu. Ovaj dobrovoljni sporazum potvrđuje i jača napore u zaštiti okoliša obvezujući potpisnike na postizanje viših standarda od postojećih propisa u 13 područja djelovanja.

Odjel za krstarenja je također odlučan preuzeti ulogu u zaštiti divljih životinja i obnovi staništa čineći očuvanje još jednim temeljem svoje cjelokupne strategije održivosti. Vodeći program očuvanja mora ove kompanije je usmjeren na vode oko vlastitog privatnog otoka Ocean Cayja na Bahamima, 65 milja udaljenog od Miamija. Nekadašnju industrijsku lokaciju za iskopavanje pijeska je Odjel za krstarenja transformirao u privatnu otočnu destinaciju okruženu kristalno čistim morem koje je dom važnim morskim vrstama i koraljnim staništima. U 2021. godini je najavljen razvoj novog „Centra za očuvanje mora“ MSC Foundationa na Ocean Cayju. Fokus centra uključuje rad u suradnji s timom akademika i stručnjaka za zaštitu okoliša kako bi se identificirale otporne vrste i genotipovi koralja koji su sposobni preživjeti sve više temperature mora.

MSC Cruises blisko surađuje s turoperatorima i industrijskim partnerima u podršci i promicanju praksi održivog turizma. Brend je sklopio partnerstvo s Travelife-om, vodećom inicijativom za obuku, upravljanje i certifikaciju za turističke kompanije posvećene postizanju održivosti.

Tim za izlete MSC Cruisesa radi s turoperatorima diljem svijeta kako bi identificirao izlete utemeljene na čvrstim načelima održivosti. Poznati kao „Protectours“ ovi izleti su posebno osmišljeni za edukaciju gostiju. Oko 70% naših Protectours izleta uključuje prijevoz s niskim utjecajem na okoliš uključujući hodanje, vožnju biciklom ili kajakom, a mnogi izleti ostvaruju direktan doprinos okolišu podržavanjem vrsta ili zaštitom staništa. Primjerice, za prijevoz gostiju iz luke do pojedinih atrakcija se koristi sve više električnih i hibridnih shuttle autobusa u Danskoj, Finskoj, Norveškoj, Španjolskoj i Švedskoj, a MSC Cruises ima za cilj povećati korištenje zelenog kopnenog prijevoza u budućnosti.