Historijski muzej Bosne i Hercegovine s ponosom najavljuje prvu samostalnu muzejsku izložbu španskog umjetnika Sebasa Velasca pod nazivom Jutro će promijeniti sve, koja se postavlja povodom 80. godišnjice postojanja ove institucije.

Nazvana po pjesmi sarajevske grupe Indexi, izložba donosi seriju slika na platnu koja istražuje urbane pejzaže i ljudske priče, nastale tokom decenije umjetnikova putovanja i istraživanja u regiji. Velascove slike – prikazujući parkinge, stambene ulice i portrete – nisu samo romantične i ekspresivne ode njegovim fascinacijama, već i uvertira u složene socioekonomske narative. Od krovova Grbavice za vrijeme sumraka do blagih svjetala Alipašinog polja, njegove kompozicije bilježe trenutke ljudskosti i empatije u svijetu koji se suočava s promjenjivim shvatanjima teritorija i identiteta.

“Kraj zime na Alipašinom”, Sebas Velasco

U saradnji s Historijskim muzejom BiH, institucijom posvećenoj kulturi sjećanja i očuvanju kulturnog naslijeđa, umjetnik Sebas Velasco istovremeno pruža dublji uvid u svoje umjetničke procese, ali i istraživačka putovanja kroz zemlje bivše Jugoslovije. Istražujući balkanske kulture, jezike, muziku i filmsku umjetnost, izložba Jutro će promijeniti sve nadilazi rubove platna. Smještena u brutalističkom prostoru nekadašnjeg Muzeja revolucije, izložba ohrabruje i čini vidljivima lokalne perspektive umjetnika_ca, producenata_tica i historičara_ki.

Izložba se otvara 4. aprila 2025. u 18:00 sati  projekcijom filma i razgovorom s rediteljom Mariom Ilićem, nakon čega će u 19:30 uslijediti zvanično otvaranje. U vikendu koji slijedi, bit će održana serija razgovora osmišljena i razvijena u saradnji s Galerijom Manifesto, a s ciljem jačanja interkulturnog dijaloga i suprotstavljanja kulturnoj izolaciji. Događaj uključuje i koncert španskog gitariste Jaimea Velasca.

“Kao da je bilo nekad”, Sebas Velasco

Sebas Velasco je španski umjetnik koji istražuje urbane pejzaže, ljude i kulturu kroz ekspresivne uljane slike i velike zidne slike u javnom prostoru. Njegova promišljanja o svjetlu i prostoru slave sadašnjost, dok istovremeno prizivaju historiju koja oblikuje njegove subjekte.

Posljednjih godina, Velasco se svrstao među velike dokumentariste tranzicijskih istočnoevropskih zemalja. Česti boravci u Poljskoj i bivšoj Jugoslaviji oblikovali su njegov rad, u kojem istražuje složene odnose između arhitekture, politike i ekonomije. Betonske utopije, napuštena vozila i neonski osvijetljene ulice – kolažirane iz njegovih vlastitih fotografija – definišu njegov sugestivni stil.

Sebas je sarađivao s Prado muzejom u Madridu, Kraljevskom palačom u Madridu i Muzejom evropske moderne umjetnosti u Barceloni, a sudjelovao je i na turnejskim izložbama širom Kine posvećenim izvrsnosti španskog slikarstva. Velasco je izlagao širom Evrope, SAD-a i Azije, a njegovi radovi nalaze se u značajnim privatnim i međunarodnim kolekcijama.