Vajar Zlatko Glamočak dobio je Nagradu nezavisnog stručnog žirija na 91. Salonu umjetnosti Etampes u Francuskoj za skulpturu “Mala noćna muzika” i za crtež “Božanstvena komedija”. Nagrada podrazumijeva samostalnu izložbu pobjednika na Salonu umjetnosti Etampes koja će biti upriličena naredne godine.

Glamočak je za Vijesti kazao da odluku žirija vidi hrabrom, zbog specifičnosti njegovog likovnog izraza.

Baumit

“S obzirom na moju skulpturu i opštu tendenciju u umjetnosti, smatram da je žiri ovom nagradom pokazao nesvakidašnju umjetničku hrabrost da nagradi angažovanu figurativnu skulpturu, skulpturu koja i poslije 30 godina od svog nastanka ne gubi na vitalnosti. Ta skulptura svoje postojanje legitimiše i aktuelnim događajima od Ukrajine do Izraela, odnosno Palestine… To je skulptura otpora koja pripada onom krugu koji opstaje i otvara nadu u odnosu na tragičnu konstataciju isparenja umjetnosti – kako to stanje u kojem se našla savremena umjetnost karakteriše profesor filozofije na Sorboni i dugogodišnji direktor prestižne pariske likovne akademije, Iv Miso, u svojoj upravo objavljenoj knjizi ‘Umjetnost je završena’ (Yves Michaud, L ‘Art c’est bien fini)”, rekao je Glamočak.

U obrazloženju svoje odluke, žiri se, između ostalog, pozvao na tekst francuskog akademika Vladimira Veličkovića u kojem govori o Glamočakovom djelu, a koji je objavljen u katalogu Salona.

“Skulptura Zlatka Glamočaka je potpuno neočekivana, originalna, to je skulptura koja ga izdvaja od skulptora njegove generacije, virtuozno urađena i sa zanatom koji se danas rijetko sreće”, zapisao je Veličković.

Skulpturu “Mala noćna muzika” autor je izlagao na prestižnim izložbama figuracije, a nalazi se u kolekciji nekadašnjeg Centra za savremenu umjetnost Crne Gore koji je transformisan u Muzej savremene umjetnosti Crne Gore.

Salon čije trajanje seže od 1932. godine otvoren je 30. septembra u gradu Etamp i traje do 15. oktobra, u izlagačkom prostoru “Jean Lurcat”. U predgovoru kataloga je objašnjeno da je ovogodišnja postavka realizovana upućivanjem poziva umjetnicima, a Savjet salona i komesar izložbe selektovali su oko 80 autora. Jedan tematski prostor izložbe posvećen je serigrafiji kao grafičkoj disciplini, ali i monumentalnoj instalaciji, a pozvano je i dvoje umjetnika koji se predstavljaju samostalnim izložbama.

Zlatko Glamočak u društvu Žan Klera, nekadašnjeg direktora Pikasovog muzeja i francuskog akademika, na izložbi “Ružičaste godine POP-a”

Zlatko Glamočak je rođen 1957. godine u Bihaću. Od 1960. godine živi u Baru u Crnoj Gori, gdje je završio osnovnu školu i gimnaziju. Studije vajarstva završio je na Fakultetu primijenjene umjetnosti u Beogradu 1982. godine. U Veneciji je pohađao studije vajarstva na Akademiji lijepih umjetnosti. Godine 1986. završio je postdiplomske studije vajarstva na Fakultetu likovnih umjetnosti u Beogradu, klasa Miše Popovića. Pohađao je studije vajarstva na Ecole nationale des beaux Arts u Parizu, kao poznati student, u klasama profesora Lebel (Lebel), Kardo (Cardot) i Dehlai (Dehlai). Dobitnik je brojnih nagrada i priznanja.

Francuski likovni kritičar Žerar Surigera (Gerard Xuriguera) svrstao je Zlatka Glamočaka u rang sljedećih umjetnika: Pikaso, Brankusi, Alberto Đakometi, Marsel Dišan, Tingeli, Josef Bojs, Marina Abramović, itd. Rejmond Pero, francuski likovni kritičar je u monografiji Paralelna istorija umjetnosti XX vijeka, Pariz, 2003, uvrstio rad Zlatka Glamočaka uz radove Fransisa Bejkona, Lucijana Frojda, Magrita, Pikasa, De Kuninga, Žan Dibifea, Dada, itd. Po pozivu francuskih likovnih kritičara izlagao je sa najeminentnijim umjetnicima druge polovine XX vijeka.