Nakon što je Sinéad O’Connor preminula, otvoreno pismo koje je 2013. godine uputila tada 20-godišnjoj Miley Cyrus, ponovno postaje viralno. Naime, Miley je tada izjavila da je videospot za njenu pjesmu „Wrecking Ball“ inspirisan pjesmom „Nothing Compares 2 U“ koju je otpjevala Sinéad.

U nastavku teksta, pomenuto pismo, upućeno putem www.sineadoconnor.com, prenosimo u cijelosti.

Draga Miley,

Nisam namjeravala pisati ovo pismo, ali danas sam izbjegla pozive raznih medija koji su željeli da komentiram tvoju izjavu za Rolling Stone da je tvoj video za pjesmu Wrecking Ball namjerno dizajniran da bude sličan onome za pjesmu Nothing Compares… Pa, evo šta moram reći… I ovo je izrečeno u duhu majčinstva i s ljubavlju.

Izuzetno sam zabrinuta za tebe zbog toga što su te ljudi oko tebe doveli u uvjerenje, ili potaknuli tvoje vlastito uvjerenje, da je na bilo koji način “cool” biti go i lizati čekić u spotu. Zapravo ćeš potisnuti svoj talenat dopuštajući da te podvode, bilo da to čini muzička industrija ili ti sama.

Dugoročno će ti samo nanijeti štetu dopuštanje da te iskorištavaju i to apsolutno nije na bilo koji način osnaživanje tebe ili drugih mladih žena, jer time ne prenosiš poruku da te treba cijeniti (čak i od strane tebe same) zbog tvog očiglednog talenta, a ne zbog seksualne privlačnosti. Drago mi je čuti da sam ti neka vrsta uzora i nadam se da ćeš zbog toga pažljivo poslušati moje riječi.

Muzičku industriju nije briga za tebe, niti za bilo koga od nas. Prostituirat će te koliko vrijediš i lukavo će te natjerati da pomisliš da je to ono što ti želiš… a kada završiš na rehabilitaciji zbog toga što su te iskoristili, oni će se sunčati na svojim jahtama, koje su kupili prodajući tvoje tijelo, a ti ćeš se osjećati veoma usamljeno.

Ni muškarci koji u tebe zure ne brinu za tebe, nemoj se zavaravati. Mnoge žene su zamijenile požudu sa ljubavlju. Ako te žele seksualno, to ne znači da im je stalo do tebe. To je još više istina kada nehotice stvoriš dojam da ti nije stalo do sebe same. Ako imaš ljude u svojoj blizini kojima je okej da te eksploatišu, ni njih nije briga za tebe. Niko kome je stalo do tebe ne bi mogao podržati da budeš podvođena… a to uključuje i tebe samu.

Da, sugeriram da se ne brineš o sebi. To se mora promijeniti. Trebala bi biti zaštićena kao dragocjena mlada dama od strane svih koji su zaposleni kod tebe i svih koji su ti blizu, uključujući i tebe. Ovo je opasan svijet. Ne potičemo naše kćeri da hodaju gole jer ih to čini plijenom za životinje i ljude koji rade u muzičkoj industriji i s njom povezanim medijima.

Vrijediš više od svog tijela ili svoje seksualne privlačnosti. Svijet zabave ne gleda na to na taj način, oni žele da budeš viđena na drugačiji način, bilo da su to časopisi koji te žele na svojoj naslovnici ili što god drugo… Nemoj se zavaravati… Svi oni te žele jer zarađuju novac od tvoje mladosti i ljepote… što ne bi mogli učiniti da te tvoja mladost ne čini slijepom za zla show businessa. Ako imaš nevino srce, ne možeš prepoznati one koji ga nemaju.

Ponavljam, imaš dovoljno talenta da ne moraš dopustiti muzičkoj industriji da te pretvori u prostitutku. Ne bi im trebala dopustiti ni da te pretvore u budalu. Niti na trenutak nemoj pomisliti da im je stalo do tebe. Oni su tu zbog novca… mi smo tu zbog muzike. To je uvijek bilo tako i uvijek će biti. Što prije mlada žena to shvati, prije će stvarno imati kontrolu.

Također si rekla za Rolling Stone da je tvoj izgled baziran na mom. Izgled koji sam odabrala, namjerno sam odabrala u vrijeme kada me je moja diskografska kuća potjecala da učinim ono što si ti učinila. Osjećala sam da bih radije željela biti cijenjena po svom talentu, a ne po svom izgledu. Drago mi je što sam donijela takvu odluku, između ostalog jer se sada, kada imam gotovo 47 godina, ne nalazim na krajnje nevažnom mjestu… što nažalost mnoge ženske umjetnice koje su svoj imidž gradile oko svoje seksualnosti dočeka kada dostignu srednju dob.

Pravo osnaživanje tebe kao žene bilo bi da u budućnosti odbiješ iskorištavanje tvoga tijela ili tvoje seksualnosti kako bi muškarci zarađivali na tebi. Ne moram ni postavljati pitanje… dovoljno sam dugo u ovom poslu da znam da muškarci zarađuju više novca od tebe kada se svlačiš. To stvarno nije cool. I šalje opasne signale drugim mladim ženama. Molim te da u budućnosti kažeš ‘ne’ kada te pitaju da se prostituiraš. Tvoje tijelo je za tebe i tvog dečka. Nije za svakog… kretena na internetu, ili svakog gramzivog izvršnog direktora diskografske kuće koji će, od na tebi zarađenog novca, kupovati dijamante svojim ljubavnicama.

Što se tiče odbacivanja imidža Hannah Montane… ko god ti govori da se svlačenjem rješavaš toga, apsolutno ne poštuje tvoj talenat, ni tebe kao mladu damu. Tvoji su albumi dovoljno dobri da ti ne treba nikakvo odbacivanje Hannah Montane. Ona je odavno prošlost… ne zato što si se svukla, nego zato što snimaš odlične pjesme.

Sviđalo se to nama ili ne, mi žene u muzičkoj industriji smo uzori i kao takve moramo iznimno paziti kakve poruke šaljemo drugim ženama. Poruka koju neprestano šalješ je da je nekako cool biti prostituirana… to nije uopće cool, Miley… to je opasno. Žene treba cijeniti zbog mnogočega više od njihove seksualnosti. Nismo samo objekti požude. Potičem te da šalješ zdravije poruke svojim vršnjakinjama… da ti i one vrijedite više od onoga što se trenutno događa u tvojoj karijeri. Ljubazno otpusti svakoga u svom timu ko nije izrazio zabrinutost, jer ga nije briga za tebe.

Na sve to, međutim, Miley je odgovorila tako što je na svom Twitter nalogu objavila sve molbe koleginice da joj se nađe pomoć da poradi na svom mentalnom zdravlju, uz to objavivši i snimak iz emisije “Saturday Night Live” na kojem Sinéad cijepa fotografiju pape Ivana Pavla II, što je vjerovatno najpoznatija i najmanje shvaćena odluka irske pjevačice tokom njene cjelokupne muzičke karijere.

U svojoj knjizi “Rememberings”, iz 2021. godine, detaljno je opisala da je slika koju je pocijepala bila jedina uramljena fotografija koju je njena majka objesila u njihovom domu. Sinéad ju je skinula onog dana kada joj je majka umrla i zaklela se da će je uništiti onda kada za to dođe pravi trenutak. Za Sinéad, ta slika simbolizira prikrivanje seksualnog zlostavljanja djece od strane Katoličke crkve, kao i fizičko i seksualno zlostavljanje koje je i ona sama trpjela godinama od ruku svoje vlastite majke.

Cyrus i O'Connor nastavile su javnu raspravu koja je vjerovatno iscrpila čak i tabloide, a drama je zaključena tek mjesecima kasnije kada je Cyrus izdala album “Attention: Miley Live” koji je uključivao miks pjesama “Wrecking Ball X Nothing Compares 2 U”, istaknuvši u jednoj emisiji kako veoma poštuje O'Connor čiji je veliki fan, a da sve ostalo više nije važno.