Prvo na svijetu krstarenje s neto nultom emisijom stakleničkih plinova („GHG“) kojeg je ostvarila MSC Euribia, najnoviji brod Odjela za krstarenja s pogonom na LNG, označava promjenu paradigme za krstarenja. Dokazuje da je krstarenje s neto nultom emisijom moguće već danas, znatno prije cilja industrije postavljenog za 2050. godinu. MSC Euribia je postigla ovu prekretnicu korištenjem bio-LNGa kao goriva uz primjenu ravnoteže mase.

Nakon premijerne plovidbe broda MSC Euribia s neto nultom emisijom stakleničkih plinova iz St. Nazairea, Francuska do Kopenhagena, Danska između 3. i 8.6.2023., uključujući jedan dan proveden u Amsterdamu, MSC Cruises sada može podijeliti ključne podatke i uvide prikupljene s ovog putovanja. Tijekom četverodnevne plovidbe MSC Euribia je imala za 11% bolju izvedbu od svog digitalnog blizanca – virtualnog broda koji reproducira optimalan protok energije i njezino korištenje na brodu – postigavši ukupnu uštedu od 43 tone goriva. Optimalni profili brzine, ruta, trim i konfiguracija motora uz strogu optimizaciju energetske potrošnje hotela uključujući HVAC, kuhinju i rasvjetu osigurali su da MSC Euribia nije nikada morala koristiti više od dva od svoja četiri dostupna motora tijekom plovidbe. Dodatno, sva potrebna toplina za kuhinje, sustave grijanja i toplu vodu na brodu dolazi iz motora broda MSC Euribia što znači da nije bilo potrebe za korištenjem kotlova tijekom čitavog putovanja.

Postizanje neto nulte učinkovitosti je omogućeno korištenjem bio-LNGa kao goriva. MSC Euribia je pogonjena bio-LNGom uz korištenje sustava ravnoteže mase, najisplativiju i ekološki najučinkovitiju metodu ostvarivanja prednosti obnovljivog LNG-a, u potpunosti priznata EU Direktivom o obnovljivoj energiji (RED II). Svaka proizvedena serija bio-LNGa certificirana je od strane Međunarodnog sustava certificiranja održivosti i ugljika (ISCC).

Uspješan dovršetak ovog putovanja šalje jasan signal da su pomorske operacije s neto nultom emisijom stakleničkih plinova danas moguće ako su dostupna alternativna goriva. Tijekom putovanja su prikupljeni podaci i informacije koje će potom biti korištene za optimizaciju postojećih brodova flote, dodatno smanjujući intenzitet emisija u floti MSC Cruisesa.

Michele Francioni, viši potpredsjednik Optimizacije Odjela za krstarenja MSC Grupe, komentirao je: „Iznimno smo ponosni na ovo postignuće koje dokazuje da je neto nulto krstarenje danas moguće. Naši inženjeri na brodu i naša posada vođena kapetanom Battinellijem obavila je fantastičan posao optimizirajući brodske operacije. MSC Euribia ima energetski najučinkovitiji dizajn broda za kružna putovanja dosad, ali potrebna nam je veća dostupnost obnovljivih goriva za širu pomorsku industriju kako bismo ponavljali ovaj podvig. Uz odgovarajuću razinu podrške vlada i međunarodnih institucija u poticanju ubrzanja tehnološkog napretka i dostupnosti obnovljivih goriva, industrija može postići neto nultu emisiju krstarenja do 2050. godine.“

Nedavno potpisivanje Pisma namjere („LOI“) između MSC Cruisesa i Gasuma, dobavljača goriva, omogućit će MSC-u pristup ukapljenom sintetičkom plinu ili e-LNGu, obnovljivom gorivu proizvedenom korištenjem vodika stvorenog hidrolizom s obnovljivom energijom i zarobljenim ugljikom.

Linden Coppell, potpredsjednica za održivost i ESG MSC Cruisesa, je rekla: „Partnerstvo s Gasumom će nam omogućiti pristup novim i čišćim gorivima potrebnim kako bismo ostvarili značajan korak prema krstarenju s neto nultom emisijom. Trebamo više dobavljača poput Gasuma kako bismo napredovali i podržali našu industriju. Spremni smo i čekamo kupovinu veće količine ovakvih novih goriva. U međuvremenu nastavljamo učiti iz podataka prikupljenih s plovidbe broda MSC Euribia s neto nultom emisijom GHG te koristimo ova saznanja kao mjerilo za isporuku našeg sljedećeg broda pogonjenog LNG-om.“

Krstarenje broda MSC Euribia s neto nultom emisijom stakleničkih plinova je nedavno prepoznato unutar industrije krstarenja kada mu je dodijeljeno priznanje „Sustainability Initiative of the Year 2023“.