Tokom učešća na ITB Berlin, najvećem svjetskom sajmu turizma, Turistička zajednica Kantona Sarajevo (Visit Sarajevo), Turistička organizacija Republike Srpske (TORS), Turistički klaster Hercegovina, Nacionalna turistička organizacija Srbije (NTO Srbija), Nacionalna turistička organizacija Crne Gore (NTO Crne Gore) i USAID-ov Projekt razvoja održivog turizma u Bosni i Hercegovini (Turizam), potpisali su Zajednički plan implementacije.

Plan su potpisali Vesna Hasanović (Visit Sarajevo), Marija Vukoja (Turistički klaster Hercegovina), Miodrag Lončarević (TORS), Marija Labović (NTOS), Ana Tripković Marković (NTOM) i Ibrahim Osta (USAID Turizam).

Ovim Planom nastoji se uspostaviti okvir za saradnju u zajedničkim marketinškim aktivnostima na emitivnim tržištima od zajedničkog interesa s ciljem poticanja saradnje i jačanja odnosa između država regiona u razvoju turističkog sektora, što će rezultirati održivim rastom turističkog sektora u Srbiji, Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini, te dugoročno doprinijeti privrednom razvoju regije.

Turizam je ključni sektor za ekonomski razvoj Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine. Ove zemlje nude raznoliku ponudu prirodnih ljepota, kulturne baštine i avanturističkih aktivnosti koje mogu privući veliki broj turista iz cijelog svijeta. Međutim, kako bi se pozicionirali kao konkurentna destinacija na globalnom turističkom tržištu, neophodno je da te destinacije sarađuju i koordiniraju svoje marketinške napore, posebno na udaljenim tržištima.

Marija Labović, v.d. direktorica NTOS-a, izjavila je: „Prepoznali smo ovo kao veliku priliku i želim se zahvaliti na inicijativi, jer nam je jako važno da kao regija budemo prisutni na udaljenim (long-haul) tržištima. Prije svega, zato što putnici koji dolaze izdaleka žele proputovati više od jedne zemlje. Drugo, mi smo kompatibilni, znate, s turističkim proizvodima koje imamo i jedinstveni na svoj način, ali ipak dovoljno slični, nazovimo to tako, i imali smo neka iskustva prije. Rekla bih da smo mi spoj istoka i zapada, tradicionalnog i modernog, i to se odnosi na sve tri naše zemlje. U tom smislu, možemo reći da je Balkan zaista mističan, jer ima puno turističkih proizvoda koji tek trebaju biti otkriveni“.

Tri zemlje će udružiti resurse i maksimizirati učinak zajedničkih marketinških aktivnosti s ciljem povećanje vidljivosti zemalja. Također, ovom saradnjom potiče se razmjena najboljih praksi i znanja kako bi se razvilo zajedničko razumijevanje ciljnih tržišta i njihovih turističkih trendova i profila putnika.