Drvene Waga Wood daske za pripremanje i serviranje hrane osmišljene su tako da pripadaju savremenom načinu života i da istovremeno proslavljaju tradiciju konjičkog rezbarstva. Uspješno balansiranje između različitih svjetova obezbijedilo im je popularnost širom svijeta.

Konjičanka Jasmina Dizdarević je poslije završenog studija na Arhitektonskom fakultetu u Sarajevu nekoliko godina provela na doktorskom studiju u Turskoj, upoznajući usput i drugačiji, pažljiviji odnos prema hrani koji ta zemlja njeguje. Vrativši se u Bosnu i Hercegovinu, iz jednostavne potrebe da kupi dasku za pripremanje i serviranje hrane izrađenu od drveta, koju nije uspjela naći, došla je na ideju da sama pokrene izradu ovih predmeta neizostavnih u svakodnevici. „Nigdje nisam uspjela naći drvenu dasku. Radnje u kojima sam tražila bile su pred zatvaranjem, a stolari su preko noći postajali varioci“, prisjetila se na početku razgovora za Urban magazin.

Idejna kreatorica i vlasnica brenda Waga Wood svoju je zamisao temeljila na vlastitoj potrebi da dođe do kvalitetne, prirodne kuhinjske daske u čijoj izradi nisu korišteni jeftini materijali, štetna ljepila i premazi, a njene kuhinjske daske uskoro su našle put i do svojih kupaca. Napravljene od lokalnih vrsta drveta: oraha, jasena, hrasta, javora i trešnje, izrađene rukama lokalnih majstora i zanatlija, lijepljene certificiranim, po zdravlje neškodljivim ljepilom, decentno rezbarene te premazane hladno prešanim lanenim uljem, daske Waga Wood su našle svoje mjesto u domovima ljudi svjesnih ekološke i ekonomske važnosti podrške domaćim, kvalitetnijim, malim proizvođačima.

Waga Wood daske, koje su u pet godina svog postojanja dobile desetine oblika i ukrasa, razvile su se i iz Jasminine želje da ponudi alternativu tržištu pretrpanom jeftinom industrijskom robom, te da doprinese značaju koje konjičko drvorezbarstvo već ima. „Iza ideje Waga Wood je u suštini moja želja za očuvanjem lokalnog zanata iz Konjica, vještine koju treba predstaviti široj javnosti. Konjičko rezbarstvo je odavno poznato u Bosni i Hercegovini, međutim, nakon promjena u bh. društvu nakon rata, ovaj zanat je doživio značajnu degradaciju. Proizvodi naših majstora postali su prevaziđeni i nisu našli upotrebu u svakodnevnom životu modernog čovjeka“, ističe.

U posljednjih nekoliko godina uspješne priče iz Konjica koje se temelje na drvorezbarstvu i direktno utiču na popularizaciju i razvoj ovog zanata sve su brojnije, a veliki podsticaj zanatlijama predstavlja i odluka UNESCO-a da konjičko drvorezbarstvo upiše na svjetsku listu nematerijalne baštine, čime je značaj ovog zanata potvrđen u međunarodnim okvirima. Waga Wood je u takvim uslovima također našao svoj podstrek. „U užoj slici, Waga Wood je zaživio zahvaljujući opstanku malih zanatlija iz Konjica koji sada plasiraju svoje proizvode na tržište i ponosno prenose vještinu drvorezbarstva na svoju djecu, jer su perspektive za drvorezbarstvo kao izvor prihoda doista porasle.“

No, kako ističe, Waga Wood se ne uklapa u tradicionalno rezbarstvo po kojem je Konjic poznat, nego je radije moderan proizvod u interpretaciji tradicije. „Drveno posuđe za serviranje hrane nije bilo dijelom tradicije, to su uglavnom bile sehare i sećije, kao i dekorativni elementi enterijera. Ja sam, ipak, željela kreirati proizvod koji je namijenjen za svakodnevnu upotrebu u kućanstvu, bez obzira na stil ili ukus, te sam dizajnirala proizvode koji se uklapaju u različite stilove i pritom zadržala detalje tradicionalnih motiva. Cilj je bio imati proizvode koji će zainteresovati širi krug korisnika, te doprinijeti popularizaciji drvorezbarstva.“

Savremeni dizajn sa tradicionalnim detaljima

Pet godina nakon što su nastale prve Waga Wood daske za pripremanje i serviranje hrane, Dizdarević se još uvijek drži tradicionalnih metoda izrade, što znači da nije modernizovala proizvodnju uz pomoć automatizovanih CNC mašina. „Svaki proizvod radimo pojedinačno i zato je svaka daska u potpunosti unikatna. Iako to značajno utiče na naše kapacitete, uvijek ćemo nastojati zadržati ovaj princip rada kako bi se tradicija u izradi održala. Na ovaj način razvijamo tradicionalne šare uz upotrebu tradicionalnih alata, te nam je cilj održati ih u životu“, ističe Jasmina Dizdarević. „Držimo se tradicije u detalju uz savremeni dizajn samog proizvoda“, zaključuje.

Proces dobijanja Waga Wood daske počinje od nacrta na papiru te sirove daske koja se kroji na manje dijelove u zavisnosti od modela, a potom lamelira kako bi se postigla veća čvrstoća proizvoda. Majstori potom ručno isijecaju oblik prema dizajnu proizvoda i izrađuju detalje dekoracija. Fino završno brušenje i uljenje lanenim uljem su konačni koraci, a za izradu jedne daske potrebno je oko 48 sati. Ručno izrađen proizvod kakav su Waga Wood daske zahtijeva i pažljivo održavanje, te uz svaku dasku iz Jasminine radionice dolazi i uputstvo za održavanje. I dok je svakako važno naglasiti da drvene daske ne smijete prati u mašini za suđe, ljepota Waga Wood daski će vas sama natjerati da ih dobro pazite.

Daske iz Waga Wood ponude svoje su vlasnike i vlasnice našle u svim dijelovima svijeta, te Dizdarević naglašava da fotografije proizvoda izrađenih u svojoj radionici dobija iz svih kutaka planete, uz zahvale ljudi koji su im pružili dom. „Pokazalo se da su naši proizvodi idealan poklon kada želite nekome ko nije iz Bosne i Hercegovine predstaviti našu zemlju, tako da naši sugrađani, ali i nerezidenti, predstavljaju ambasadore naših proizvoda i rado ih poklanjaju širom svijeta. Pored toga, iako je teško riješiti problem poštarine iz BiH, Waga Wood daske su dostupne i na Orea Bazaar web shopu za slanje u sve zemlje svijeta, što olakšava njihov dolazak do novih vlasnica i vlasnika.“

U širenju dobrog glasa pomažu i društvene mreže, a Waga Wood se na Facebooku i Instagramu ističe dobro osmišljenim nalozima. Ipak, Dizdarević je mišljenja da je za pravi doživljaj njenih proizvoda nužan susret uživo. „Danas je lakše doći do kupaca putem društvenih mreža, koje su odigrale značajnu ulogu u promociji i popularizaciji brenda. Međutim, nijedna fotografija nikada nije uspjela dočarati ljepotu i miris našeg proizvoda kao onaj osjećaj kada proizvod držite u ruci, zato se kupci koji su proizvod dobili putem internet prodaje uvijek poslije jave i pohvale proizvod, jer fotografije jednostavno ne pokazuju tu treću dimenziju drveta. Prodaja je ipak najbolja uživo, kada proizvod možete opipati prstima i pomirisati“, zaključuje.