Tjedan tajvanskog filma u Mostaru održaće se od 15. do 17.04. u Omladinskom kulturnom centru Abrašević.

Ovo je jedna od rijetkih mogućnosti u našem društvu za upoznavanje jednog od kulturnih blaga Azije. Ova velika kinematografija,  jedan je od temelja cjelokupne azijske kinematografije koja je stalno prisutna od samih početaka filmske umjetnosti, a posljednjih godina izuzetno je prisutna i utjecajna u svjetskim razmjerima. Brojni filmovi i autori poput Edwarda Yanga, Hou Hsiao Hsiena, Ang Lee-a , Tsai Ming Lianga i ostalih osvajači su više glavnih nagrada na  svjetskim filmskim festivalima među kojima su i one na najpriznatijim – u Cannesu, Berlinu, Veneciji i Locarnu. Ovaj originalni filmski jezik, kojem pripada i tajvanska kinematografija posljednjih je decenija utjecao na izgled cjelokupnog svjetskog filmskog izlaganja i pitanja same slike. Iako ne zaobilazeći žanrovska pravila, on unosi narativni minimalizam kombiniran s bogatstvom vizualnih znakova koji imaju svoju unutrašnju logiku slikovnog pripovijedanja. Ona se počesto osamostaljuje od dijaloga ili samog jezika svjedočeći o višestrukoj prisutnosti života kojeg se pokušava pronaći objektivom. Kroz brojne faze u svom razvoju ovi su filmovi ostali dosljedni prikazivanju oblika sjećanja, socijalnih aspekata života, društvenoj kritici inercije i siromaštva koje pokušavaju nenametljivo, pročišćeno i dosljedno isporučiti gledateljima na duže razmišljanje i pamćenje.

 

U ovom ciklusu biće predstavljena tri filma suvremene tajvanske produkcije

CAPE NO.7  r. Wei Te-sheng – Film je koji posebno ističe pluralističku tradiciju tajvanskog društva. Centralna radnja smještena je u sadašnjost i kreće se oko više likova i jednog rock banda, ali se uskoro pojavljuje poveznica pronađenih pisama s 40tim godinama prošlog stoljeća kada je Tajvan bio pod značajnim političko-kulturnim utjecajem Japana. U filmu se poseban naglasak stavlja na različite utjecaje i jezike, različite generacije i obrazovne sustave kojima su pripadali. Tako Film pokazuje na koji način elementi različitosti mogu biti tretirani u cjelini.

 

ZONE PRO SITE: THE MOVEABLE FEAST r. Chen Hyu-sun – Film je posvećen temi kuhinje, preciznije odnosu između tradicionalnog kuhanja i cateringa. Pantoh je oblik tradicionalne vrtne zabave s kuhanjem u kojem gosti donose domaćinu hranu koju onda on sprema za sve njih. Naravno, primarna namjena ovakvih druženja jeste održavanje zajednice i solidarnosti, gdje se recepti koriste za prijenos poruka. U suvremenom društvu brze hrane, ovakve aktivnosti sve više zamijenjuje poslovni catering koji se ne bavi ljudskim odnosima. Kroz brojne situacije na kraju se postiže  komično olakšanje koje dekonstruira tako često prisutno potiskivanje osjećaja povezano s tradicionalnim tajvanskim filmovima.

 

JULIETS  r. Hou Chi – jan, Shen ko-Shang, Chen yu-Hsun – Omnibus koji kroz tri priče spaja teme koje su prisutne u prethodna dva filma – odnos prema povijesti i tragikomični razvoj situacija stvarnosti. U prvoj priči radnja je smještena u prošlost, u doba političke cenzure i vojne uprave te ispituje način života pod autoritarnom vlašću. Druga se dotiče života dviju osoba s istim imenom u različitim periodima i postavlja pitanja od odnosima ljubavi i moći. Treća je tragikomična priča iz sadašnjosti o prekinutom samoubojstvu te ljubavi koja je nastala iz te situacije. Iako je ova priča ispričana na duhovit način, ona prenosi komadić slatke tuge koja je postala zaštitni znak tajvanske kinematografije.

Projekcije filmova počinju u 19h, ulaz na sve projekcije je besplatan.