Izložba naslovnica za knjige Buybook designs grafičke dizajnerice Aleksandre Nine Knežević, koja potpisuje i dizajn Urban magazina, biće otvorena u ponedjeljak, 25. jula, u 21 sat u galeriji Akademije likovnih umjetnosti u Sarajevu.

Ova izložbena postavka održava se u okviru Internacionalnog festivala književnosti Bookstan, koji se održava od 25. do 28. jula u organizaciji izdavačke kuće Buybook. Novosti i najave učesnica i učesnika na Bookstanu potražite ovdje.

Aleksandra Nina Knežević rođena je u Sarajevu 1973. godine i diplomirala je grafički dizajn na Akademiji likovnih umjetnosti u Cetinju (Crna Gora). Radovi Aleksandre Nine Knežević se odlikuju čistom i savremenom idejom, jednostavno komuniciraju internacionalnim vizuelnim jezikom, a predstavljeni su kroz razigranu tipografiju i ilustraciju.

Za svoj rad primila je brojna međunarodna priznanja i nagrade, a radovi su objavljeni u mnogim časopisima specijalizovanim za umjetnost i dizajn (Communication Arts, Luezers Archive, Print, Typo, Fontmagazine…).

Autorica je 2010. godine uvrštena među 200 najboljih svjetskih ilustratora (“Luerzer's Archive: 200 Best Illustrators Worldwide 09-10). Za svoj projekat Sarajevo Dingbats 2014. godine dobila je Grand Prix godišnju nagradu Collegium Aristicuma u Sarajevu, dok je u 2016. godini osvojila prvu nagradu na konkursu Pišem ti bosančicom.

U razdoblju 2006.-2010. bila je predsjednica Udruženja likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti i dizajnera BiH (ULUPUBiH). Radi kao freelance dizajnerica te kao dizajnerica i ilustratorica knjiga izdavačke kuće Buybook u Sarajevu.

Kroz dugogodišnje iskustvo i umjetničko istraživanje Aleksandra Nina Knežević izgradila je prepoznatljiv likovni jezik koji već osam godina krasi omote Buybookovih izdanja, a na predstojećoj izložbi će biti prikazani neki od njenih najzanimljivih radova i grafičkih rješenja naslovnica za knjige. Autorica ima za cilj da svojom postavkom publici približi kompleksan kreativni proces nastanka naslovnica i grafičkih rješenja koja moraju istovremeno privući pažnju čitaoca, zadovoljiti izdavača, ispoštovati senzibilitet autora djela, ne zanemarujući pri svemu tome kompleksni jezik likovnosti i estetike.

Polazeći od pretpostavke da se knjiga na prvi pogled uvijek sudi po koricama, u svom izrazu autorica koristi prvenstveno ilustraciju ili tipografiju koje joj pružaju veliku mogućnost povezivanja sadržaja same knjige i vizualne poruke koja bi trebala privući potencijalnog čitaoca, nudeći joj pri tome prepoznatljivost koja ne dozvoljava da se njena dizajnerska rješenja utope u masi drugih naslovnica.

Među svojim dizajnerskim rješenjima, autorica posebno izdvaja ona jednostavna, tipografska, odnosno naslovnice na kojima koristi isključivo  slova.

“Tipografija u isto vrijeme nosi i ilustraciju i jasnu poruku iz knjige. Tako su nastale moje naslovnice za knjige nekih od najznačajnih svjetskih autora, poput Philipa Rotha, Jonathana Franzena, Milana Kundere, ali i brojnih domaćih pisaca”, naglašava Nina Knežević.

Specifičnost i kvalitet izraza Aleksandre Nine Knežević prepoznali su i brojni drugi izdavači iz regije i inostranstva te su različita likovana rješenja Buybookovih naslovnica preuzeta i u brojnim drugim zemljama (Holandija, Engleska, Slovenija, Bugarska, Poljska, Hrvatska, Slovenija, Srbija, Makedonija).