U petak, 19. februara u 20 sati na sceni Sarajevskog ratnog teatra gostuje predstava „Hamletova istina“. Predstava je rađena u produkciji Kazališta Virovitica i Kazališta lutaka Zadar i gostuje u sklopu XXXII Internacionalnog festivala Sarajevska zima 2016.

Režiju za predstavu potpisuje Robert Raponja, a autorica teksta je Ana Prolić. U predstavi igraju Juraj Aras, Dragan Veselić, Josip Mihatov, Sanja Zalović, Gabrijela Meštrović-Maštruko.

Shakespearevo remek-djelo o danskom kraljeviću, jedno je od djela koje je potaknulo najveći broj interpretacija i adaptacija te tako iniciralo mnoge nove dramske tekstove za raznorodnu publiku.

Mladi danski kraljević Hamlet u nezavidnoj je, teškoj, ali i izazovnoj životnoj situaciji. Ubrzo nakon iznenadne i neočekivane smrti voljenog oca, njegova se majka, kraljica Gertruda, preudala za očevog brata, Hamletovog ambicioznog i beskrupuloznog strica Klaudija.

No, može li se golobradi i “nenaoružani” mladić rastrgan emocijama, pitanjima, dvojbama i nesigurnošću te, kako to stalno napominje dvorski savjetnik Polonije, pubertetom, suprotstaviti, a u konačnici i pobijediti moćnika s krunom koji mu bez maskiranih riječi nudi jedini mogući izlaz: pokoravanje i pristajanje na svijet odraslih, na svijet bez vrijednosnog sustava. Ili siguran poraz. Nakon potpunog gubitka volje i vjere kako u sebe, tako i u svoj uspjeh, a što se odražava i na odnos s prelijepom i hirovitom Ofelijom, Polonijevom kćeri, kraljević pronalazi mogućnost, medij i “oružje” u svojoj velikoj ljubavi, u pozorištu, i u svesrdnoj pomoći odanih i vjernih prijatelja, dvorskih lutkara Gilde i Lara.

Autorica teksta Ana Prolić je, ukrstivši vještine praktične dramaturgije sa spisateljskim zanatom, odlučila dodatno pomladiti danskog kraljevića kako bi se kroz njegovu sudbinu bavila pitanjima identiteta koja si mladi čovjek nužno postavlja u pubertetskoj fazi života. Takav postupak predstavlja jedan od mogućih pedagoških puteva kojima se pozorište nastoji približiti određenoj dobnoj skupini koja je, zaokupljena novim tehnologijama i novim načinima izražavanja, možda i nedovoljno zainteresirana za scensku umjetnost.