Jubilarni, 65. Berlinale ulazi u završnu fazu, ali se dan uoči završetka i svečanosti dodjele nagrada još uvijek ne nazire jasan favorit.

Od 19 filmova, koliko ih se u službenom natjecateljskom programu natječe za jedan od Medvjeda Berlinalea, dosad se po reakcijama novinara najviše ističe njemački film “Victoria”.

Film je prikazan još u subotu, a tematizira nekoliko sati u životu mlade Španjolke koja se nalazi na radu u Berlinu i koja kroz površno poznanstvo upadne u neprilike. Film se ističe i po tome što je snimljen bez rezova, u jednom kadru, a njemački mediji su primjetili i socijalnu notu zbog pogleda na život mladih Španjolaca, koji zbog krize u vlastitoj zemlji u velikom broju posljednjih godina dolaze u Njemačku i posebno u Berlin.

Drugi skriveni favorit novinara je čileanski film “El Club”, koji se bavi problematikom zlostavljanja djece od dužnosnika katoličke crkve.

Po opštem mišljenju medija, dva favorita i veterana Berlinalea Werner Herzog i Terrence Malick, razočarali su svojim nastupom na ovogodišnjoj smotri filma u Berlinu.

Kritičari se slažu da su oba redatelja ostvarila vizualno upečatljive filmove, Herzog u “Kraljici pustinje” o životu naučnice i avanturistkinje Gertrude Bell, s Nicol Kidmann u glavnoj ulozi, a Mallick s filmom “Kralj pehara”, o smislu života i ispraznosti Hollywooda, no ocjenjuju da su daleko od svoje nekadašnje snage.

U četvrtak je pažnju publike i kritike privukao film “Zaklete djevice”, koji tematizuje fenomen preuzimanja muške uloge kod djevojaka u tradicionalnim porodicama bez muških članova. Film talijanske režiserke Laure Bispuri nastao je u suradnji producentskih kuća iz Italije, Švicarske, Njemačke, Albanije i Kosova pa je tako ovaj film i prvi film u takmičarskom programu Berlinalea u kojem je učestvovala i kinematografija ove mlade države.

Direktor Berlinalea Dieter Kosslick izjavio je da je program ovogodišnjeg festivala u znaku “snažnih žena u ekstremnim situacijama”, što je već na samom početku potvrdio i film kojim je festival otvoren.

U sklopu takmičarskog programa ali izvan konkurencije, prikazan je i najnoviji film njemačkog redatelja Wima Wendersa “Sve će biti u redu”, koji su i kritika i publika prihvatile pozitivno. Wendersu je na ovogodišnjem Berlinaleu dodijeljena i nagrada za životno djelo, a u programu Hommage su prikazana i njegova najvažnija ostvarenja.

Na početku festivala, u sklopu programa Forum, bio je prikazan i film “Flotel Europa”, mladog danskog režisera bosanskohercegovačkog porijekla Vladimira Tomića. Film se kroz originalne VHS snimke osvrće na život u smještaju za izbjeglice, organiziranom na brodu koji je bio smješten u kopenhaškoj luci u prvoj polovici devedesetih godina prošlog vijeka.

Na Berlinaleu je premjerno prikazana i dugoočekivena ekranizacija bestselera “50 nijansi sive”. Film je kritika, suprotno očekivanjima, uglavnom popratila pozitivnim osvrtima.

Tokom Berlinalea, koji je započeo 5. februara, a traje do nedjelje, kada je tradicionalno dan za publiku, u sklopu samog programa se prikazuje 441 film, a približno toliko se prikaže i na filmskom sajmu European Film Market, koji se održava uporedno s Berlinaleom. Imena dobitnika nagrada žirija, na čijem je čelu ove godine američki režiser Darren Aronofsky, bit će proglašena na svečanosti u subotu uvečer.