Ako vam treba dodatni razlog da jedete avokado, ukusno voće porijeklom iz Centralne i Južne Amerike koje se odlično “miješa” u slana jela, sosove, salate i sendviče, tu su rezultati nedavnog istraživanja rađenog na Državnom univerzitetu Pennsylvania.

Naime, naučnici su 45 zdravih ali pretilih osoba starosti od 21 do 70 podijelili u tri grupe i stavili ih na tri različite dijete. Prva grupa je bila na dijeti siromašnoj mastima, a ostale dvije su se hranile uz umjeren unos masti, s jednom razlikom: volonteri unutar jedne grupe svakodnevno su jeli po jedan avokado.

Sve tri dijete pokazale su se uspješnim u smanjenju holesterola u krvi osoba čija je ranija ishrana bila puna masti, ali se dijeta koja je uključivala avokado pokazala najboljom. Osobe koje su svakodnevno konzumirale po jedan avokado su nakon nekoliko sedmica imale smanjen “loši” holesterol za 13,5 miligrama po decilitru, dok je u druge dvije grupe zabilježeno smanjenje od 7,4 i 8,3 miligrama po decilitru.

Avokado je zaista namirnica koju trebate uvrstiti u svakodnevnu dijetu: na 100 grama ima 160 kalorija, bogat je “dobrim mastima” odnosno monozasićenim oleinskim kiselinama, zatim vlaknima, vitaminima C i E, riboflavinom, kalijem, niacinom, kao i beta-karotenom. Zbog navedenih sastojaka, avokado se pokazao uspješnim borcem protiv holesterola, visokog krvnog pritiska, kao i bolesti očiju i nekih oblika raka.

Avocado_guacamole

Najčešće se koristi svjež, a plod treba biti mekan na dodir, ali ne gnjecav. Izvrsno se slaže s povrćem, voćem, mesom i ribom, sjajan je dodatak salatama, tortiljama, sendvičima, dresingu za salatu, sushiju, a od njega se može pripremiti i ukusan umak za tjesteninu.